خرید اس-۴۰۰ روسی تبعات سنگینی دارد
خرید اس-۴۰۰ روسی تبعات سنگینی دارد
سخنگوی پنتاگون تهدید کرد چنانچه ترکیه به خرید اس-۴۰۰ روسی اصرار بورزد؛ از قراردادهای خرید اف-۳۵ و حتی پاتریوت آمریکایی محروم خواهد شد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از دیفنس نیوز، «چارلی سامرز» سخنگوی پنتاگون به ترکیه هشدار داد که اصرار برای خرید اس -۴۰۰ روسی تبعات سنگینی برای روابط نظامی واشنگتن-آنکارا در پی داشته و به قیمت لغو قراردادهای خرید اف -۳۵ و پاتریوت تمام خواهد شد.

اظهارات سامرز بعد از آن ایراد شد که «کورتیس اسکاپاروتی» فرمانده مقر اروپایی آمریکا از کنگره این کشور خواست در صورت خرید اس -۴۰۰ روسی از سوی ترکیه، این کشور را از قرارداد خرید اف -۳۵ آمریکایی محروم کند.

این درحالی است که پنجشنبه گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد قرارداد تحویل اس -۴۰۰ روسی نهایی شده و حتی در آینده احتمال خرید اس -۵۰۰ نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه نیز دیروز جمعه تاکید کرد: اینکه سامانه اس -۴۰۰ را خریداری کردیم به این معنی نیست که سامانه موشکی پاتریوت را نمی‌خریم.

معاون رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد: ما به این سامانه‌ها نیاز داریم و اگر شرایط ما پذیرفته شود بر سر میز مذاکره خواهیم نشست.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان تحویل سامانه موشکی اس -۴۰۰ گفت: قصد داریم نخستین فرآیند تحویل اس -۴۰۰ را در ماه جولای سال جاری میلادی انجام دهیم.

  • منبع خبر : مهر