ممنوعیت نگهداری از خزندگان به عنوان حیوان خانگی
ممنوعیت نگهداری از خزندگان به عنوان حیوان خانگی

گروهی از دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش در انگلیس تاکید کرده‌اند که نگهداری از خزندگان به عنوان حیوان خانگی باید ممنوع شود. این کارشناسان هشدار می‌دهند که مردم نباید از خزندگان به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند چون ۷۵ درصد این حیوانات ظرف یکسال اول پس از خریداری شدن کشته می‌شوند. آنها با انتشار مقاله‌ای […]

خزندگان

گروهی از دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش در انگلیس تاکید کرده‌اند که نگهداری از خزندگان به عنوان حیوان خانگی باید ممنوع شود.

این کارشناسان هشدار می‌دهند که مردم نباید از خزندگان به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند چون ۷۵ درصد این حیوانات ظرف یکسال اول پس از خریداری شدن کشته می‌شوند.

آنها با انتشار مقاله‌ای در نشریه Veterinary Record تاکید کردند که اقدامات شدیدتر و جدی‌تری لازم است تا از خرید و فروش این حیوانات به ویژه توسط خریداران نامناسب جلوگیری شود.

به نوشته روزنامه تلگراف، خزندگانی که در خانه نگهداری می‌شوند دست‌کم ۳۰ نشانه رفتاری استرسی از خود بروز می‌دهند و صاحبان آنها نیز اغلب نمی‌دانند روش صحیح مراقبت و نگهداری از این حیوانات چیست.

این کارشناسان تاکید کردند: هرچند در حال حاضر مردم در انگلیس باید برای نگهداری از حیوانات غیراهلی مجوز داشته باشند اما این مجوز معمولا روی حفاظت از حیوانات در برابر آسیب‌های مستقیم و حیوان آزاری متمرکز می‌شود در حالی که صاحبان آنها را به رسیدگی و توجه به تمام نیازهای این حیوانات از جا و خوراک مناسب گرفته تا وضعیت سلامت‌شان ملزم نمی‌کند.