خسارات کشاورزی پرداخت می‌شود‌
خسارات کشاورزی پرداخت می‌شود‌
وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خسارات بخش های مختلف کشاورزی گفت: منابع پیش بینی شده و مصوبات نیز ابلاغ شده و لیست‌ها به بانک‌ها معرفی آماده پرداخت هستند.

وزیر جهادکشاورزی: خسارات بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت می‌شود‌

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خسارات بخش های مختلف کشاورزی گفت: منابع پیش بینی شده و مصوبات نیز ابلاغ شده و لیست‌ها به بانک‌ها معرفی آماده پرداخت هستند.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، محمود حجتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط با خسارت‌های کشاورزان، آبزی‌پروران، باغات و دامداری‌ها دولت ماه‌ها و هفته های اول آنها را تعیین تکلیف کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان های پیشرو در زمینه آبزی‌پروری و به خصوص ماهی قزل آلا است متاسفانه خسارات زیادی به آنها وارد شد.

وی با بیان اینکه دولت مصوب کرد و ستاد حودث استان براورد خسارات آنها را انجام داد، گفت: منابع نیز تخصیص یافت اما با توجه به اینکه بحثی پیش آمد که با کمک وزارت ارتباطات بتوانند دشت ها و مسئله اراضی را مورد بازنگری مجدد قرار دهند که همین امر موجب تاخیر پرداخت شد.

حجتی با بیان اینکه در حال حاضر منابع پیش بینی شده و مصوبات نیز ابلاغ شده و هماهنگی استانها با مرکز نیز انجام شده و باید خسارات پرداخت شود، افزود: الان لیست ها به بانک ها معرفی شده و آماده پرداخت هستند.

محمود حجتی گفت: با وجود اینکه یکی از استان های پیش رو و پیشگام در پرورش آبزی  به ویژه پرورش ماهی قزل الا بود اما خسارت های زیادی نیز به استان وارد شد دولت مصوب کرد و ستاد حوادث استان  شروع  به برآورد و اجرای مصوبات کرد.

حجتی تصریح کرد: منابع مورد نیاز تخصیص و پیش بینی شده بود اما در اجرای کار بحثی پیش آمد که هماهنگی بین وزارت ارتباطات و وزارت کشور باشد که بتوانند در دشت ها از طریق ماهواره اراضی را مورد بازنگری مجدد قرار دهند این موضوع مقداری باعث شد که در پرداخت خسارت سیل به کشاورزان تاخیر ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه پرداخت خسارت ها با تاخیر رو به رو شده است اما اکنون منابع پیش بینی و ابلاغ شده و مقدمات کاری در استان ها و هماهنگی ها انجام شده است و اکنون باید خسارت ها در حال پرداخت باشد.

تاج الدینی رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:پرونده ها  به بانک ها معرفی شده اند و آماده پرداخت هستند.