خشکسالی بی‌سابقه باعث آزادسازی ذخایر سوخت آلمان شد
خشکسالی بی‌سابقه باعث آزادسازی ذخایر سوخت آلمان شد

با خشکسالی شدید، سطح آب رودخانه راین به طور بی‌سابقه‌ای پایین آمده و انتقال نفت با کشتی رادر آلمان به شدت مختل کرده است؛به همین دلیل دولت آلمان دستور داده از ذخایر سوخت استراتژیک برداشت شود.  دولت آلمان به منظور کاهش عواقب ناشی از خشکسالی بی‌سابقه که درچند هفته اخیر باعث کاهش شدید سطح آب […]

با خشکسالی شدید، سطح آب رودخانه راین به طور بی‌سابقه‌ای پایین آمده و انتقال نفت با کشتی رادر آلمان به شدت مختل کرده است؛به همین دلیل دولت آلمان دستور داده از ذخایر سوخت استراتژیک برداشت شود.

 دولت آلمان به منظور کاهش عواقب ناشی از خشکسالی بی‌سابقه که درچند هفته اخیر باعث کاهش شدید سطح آب رودخانه راین شده است اجازه داده است از ذخایر نفت استراتژیک این کشور برداشت شود.

گزارشات فایس دات اورگ نشان می‌دهد، بدلیل سطح آب پایین در این رودخانه، که پایین‌ترین سطح آب در تاریخ آن است، انتقال نفت در داخل این کشور به شدت آسیب دیده است.

ماه‌ها نباریدن باران و آب‌وهوای داغ تابستانی سطح آب را به حدی پایین آورده است که کشتیهای آلمانی یا بار خود را آن‌قدر پایین آورده‌اند که بتوانند شناور بمانند یا خدمات خود را کلا متوقف کرده‌اند. روز جمعه کولوژن گزارش داد که سطح آب تنها به ۷۳ سانتیمتر رسیده است.

خط‌آهن تنها می‌تواند مقدار مشخصی نفت را به مشتریان برساند و برای جبران اختلالات در ترافیک رودخانه راین، اصلا کافی نیست.

طبق قانون آلمان، دولت مجاز است برای از بین بردن شرایط بحرانی محلی، از ذخایر استراتژیک بنزین، گازوئیل و سوخت جت برداشت کند.

مجله ویرشافتسوش می‌نویسد: این چهارمین باری است که دولت در ۴۰ سال اخیر، دست به این کار زده است.

مناطقی از داخل آلمان که تحت تاثیر این بحران قرار گرفتند از هسه تا فرانکفورت و سپس از بادن تا ووتنبرگ در مرز هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه و سوئیس را در بر می‌گیرند.

البته سخنگوی وزارت اقتصاد به خبرنگاران گفت که این اقدام موقتی خواهد بود و مناطق مشخصی را مورد هدف قرار خواهد داد. او همچنین گفت آلمان با بحران بلندمدت روبرو نیست.

طبق اعلام فایس دات اورگ، غول‌های صنعتی آلمان، نظیر تایسن‌کراپ و بی‌ای‌اس‌اف، تولید خود را به علت عرضه محدود و اختلال در دریافت مواد اولیه کاهش داده‌اند؛ گروه انرژی« آر دابلیو ای» هم برای تامین زغال‌سنگ مورد نیاز نیروگاه برقِ هام، با مشکل روبرو شده است.

در این گزارش آمده است که رودخانه‌های دیگر آلمان هم تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته‌اند، اما جزئیاتی در این باره ارائه نشده است.