خطری امنیت زائران را تهدید نمی‌کند
خطری امنیت زائران را تهدید نمی‌کند
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اعلام "اشراف اطلاعاتی بر مرزها با تجهیزات به‌روز‌‌ داریم" گفت: هیچ خطری امنیت زائران را تهدید نمی‌کند.

خطری امنیت زائران را تهدید نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در بازدید میدانی از آخرین وضعیت مرز مهران و دیدار با همتای عراقی خود در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: امنیت زائران اربعین‌ به‌صورت صد‌درصدی تأمین شده است.

فرمانده مرزبانی کشور با اعلام “بر مرزها اشراف اطلاعاتی خوبی داریم”، افزود:‌ رصد تحولات مرزی با‌ بروز‌ترین‌ تجهیزات کنترلی و ‌هماهنگی بین مرزبانان ایران و عراق انجام می‌شود و هیچ خطری امنیت زائران را تهدید نمی‌کند.

رضایی به حجم جمعیت حاضر در مرز مهران اشاره کرد و ادامه داد: امنیت مطلوب، زیرساخت‌های موجود و نزدیکی به عتبات این مرز را انتخاب اول زائران کرده است.

به گزارش تسنیم، با حضور سردار قاسم رضایی و همتای عراقی وی مراسم برافراشته شدن پرچم مقدس حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت امام رضا(ع) ‌در مرزهای مهران و زرباطیه برگزار ‌و این پرچم برافراشته شد.

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی : البته دشمنان ما همواره تلاش می‌کنند که این روابط را خدشه دار کنند و تفرقه ایجاد کنند و انگیزه‌های مخالفت به وجود بیاورند اما هم ملت و دولت ایران و هم دولت و ملت عراق مناسبات و روابط خیلی خوبی دارند و قطعا این روابط در آینده سازمان یافته تر می‌شود.

نقوی حسینی با تاکید بر حفظ امنیت زائرین گفت: این انتظار هست که هر دو دولت در تامین امنیت زائران تلاش کنند و اجازه ندهد عده‌ای با گرایشات خود مناسبات بین دو کشور را خدشه دار کنند. البته این اتفاقاتی که رخ داد نمی‌تواند مراودات ما را خدشه دار کند اما دو کشور باید ارتباط مثبت و حسنه‌ای که دارند را حفظ کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ خطری امنیت زائران عتبات عالیات را تهدید نمی کند خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها بر این است که زائرین به سلامت به عتبات عالیات بروند و مشکلی برای آنها پیش نیاید و الان هم مشکلی برای زائران وجود ندارد و  هیچ خطری متوجه آنها نیست.

  • منبع خبر : تسنیم