خودروهای ولوو جاده‌های لغزنده را به یکدیگر اطلاع می‌دهند
خودروهای ولوو جاده‌های لغزنده را به یکدیگر اطلاع می‌دهند
شرکت ولوو با افزودن یک قابلیت امنیتی جدید به خودروهای تولیدی خود در اروپا به آنها امکان می‌دهد که جاده‌های لغزنده را به یکدیگر معرفی کرده و در این مورد تبادل اطلاعات کنند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از انگجت، سیستم یادشده هشدار لغزنده بودن جاده نام دارد که قبلاً تنها در سوئد و نروژ در دسترس بود و از سال ۲۰۲۰ در تمامی کشورهای اروپایی قابل استفاده است.

سیستم مذکور باعث اطلاع سریع از خطرات موجود در ادامه جاده با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از سایر خودروهای ولوو می‌شود. به عنوان مثال اگر یک خودروی ولوو در مسیر خود با بارش ناگهانی باران و برف مواجه شود یا شاهد یخ زدگی جاده باشد می‌تواند این موضوع را به سایر خودروهای ولوو که در حال طی کردن همان مسیر هستند، برساند.

سیستم دیگری که به خودروهای ولوو اضافه شده سیستم هشدار چراغ خطر است که باعث اطلاع رسانی به دیگر خودروها در مورد نقاط کور جاده‌ها و دست اندازها و چاله‌های احتمالی می‌شود و استفاده از آن از برخورد ناگهانی با موتورسواران و غیره جلوگیری می‌کند.

اگر چه این خدمات تنها در خودروهای تولیدی از سال ۲۰۲۰ به بعد ارائه می‌شود، اما با بهروزرسانی سیستم نرم افزاری تولیدات ولوو از سال ۲۰۱۶ به بعد هم می‌توان به این امکانات دسترسی یافت. البته هنوز مشخص نیست این خدمات چه زمانی در آمریکای شمالی در دسترس قرار می‌گیرد.

  • منبع خبر : مهر