خودکشی نیروهای مسلح آمریکا در سال ۲۰۱۸ بالاترین آمار را داشته است.
خودکشی نیروهای مسلح آمریکا در سال ۲۰۱۸ بالاترین آمار را داشته است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان خودکشی نیروهای مسلح آمریکا در سال ۲۰۱۸ بالاترین آمار را داشته است.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که میزان خودکشی نیروهای مسلح آمریکا در حال خدمت آمریکا در سال ۲۰۱۸ به بیشترین میزان از سال ۲۰۰۱ که تعداد خودکشی‌ها ارزیابی می‌شده، رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد اعضای فعال ارتش آمریکا که سال گذشته خودکشی کرده‌اند به ۵۴۱ مورد رسیده است. همچنین از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ تعداد موارد خودکشی نیروهای مسلح آمریکا در میان هر ۱۰۰ هزار نیروی ارتش از ۱۸٫۵ مورد به ۲۴٫۸ مورد رسیده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که میزان خودکشی در میان خانواده نیروهای فعال و ذخیره ارتش نیز در مقایسه با خانواده شهروندان عادی آمریکا نیز بالاتر است.

اعضای نیروهای مسلحی که اقدام به خودکشی کرده‌اند ۶۰ درصد آنها اعضای فعال ارتش، ۶۲ درصد نیروهای ذخیره و تقریبا ۷۰ درصد از اعضای گارد ملی آمریکا با استفاده از سلاح گرم خودکشی کرده‌اند.

از سوی دیگر تنها از ابتدای سال جاری میلادی، ۷۹ نظامی آمریکایی عضو نیروی هوایی این کشور بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش افزایش شدید میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در نیروی هوایی این کشور، پایگاه نیروی هوایی «شا» در ایالت کارولینای جنوبی این کشور را به تعطیلی موقت کشانده است.

طبق گزارش سالیانه سازمان کهنه سربازان آمریکایی عراق و افغانستان، در سال ۲۰۱۸ چهل و سه درصد از افراد گفته اند از زمانیکه به ارتش ملحق شده اند به فکر خودکشی بوده اند؛ این رقم در سال ۲۰۱۴ سی و یک درصد بوده است. میزان خودکشی کهنه سربازان از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ بیست و نه و نیم درصد افزایش داشته است و در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کمی کاهش داشته اما اکنون دوباره رو به افزایش است.

نکته گیج کننده این است که بسیاری از این تفنگداران دریایی که دست به خودکشی زده اند به مناطق جنگی اعزام نشده بودند. اما باید ببینیم چه چیز باعث ایجاد این روند شده است.
البته آمار خودکشی در ارتش هنوز کمتر از آمار خودکشی در جامعه آمریکا است. خودکشی موضوع پیچیده ای است و هیچ تحلیلی نمی تواند دلایل گسترده ناامیدی و یاس را پوشش دهد. برنامه های سلامت روحی می تواند نشان های بیماری را درمان کند اما خود بیماری را از بین نمی برد.

  • منبع خبر : فارس