دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی آنتی بیوتیک قدرتمندی را کشف می کنند
دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی آنتی بیوتیک قدرتمندی را کشف می کنند
رجینا بارزیلی ، محقق ارشد این پروژه در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) گفت: "از نظر کشف آنتی بیوتیک ، این برای اولین باراست."این کشف با استفاده از الگوریتمی با الهام از معماری مغز انسان انجام شد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد  این امر توسط متخصصان به عنوان یک پیشرفت بزرگ در مبارزه با مشکل رو به رشد مقاومت در برابر دارواعلام شده است.

یک الگوریتم قدرتمند برای تجزیه و تحلیل بیش از صد میلیون ترکیب شیمیایی در طی چند روز استفاده شد. محققان گفتند که این ترکیب تازه کشف شده توانست ۳۵ نوع باکتری بالقوه کشنده را از بین ببرد. اگر آنتی بیوتیک ها به طور نامناسب مصرف شوند ، باکتری های مضر موجود در بدن می توانند در برابر آنها مقاوم شوند ، به این معنی که داروها ممکن است در صورت لزوم کار نکنند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) این پدیده را “یكی از بزرگترین تهدیدها برای امنیت و توسعه جهانی بهداشت امروز” خوانده است.

پیشرفت های مهم

اولین  بار در نوع خود است که درست چند هفته پس از آنکه مولکول دارویی توسط هوش مصنوعی (AI) کشف شد در آزمایشات انسانی مورد استفاده قرار می گیرد.از این دارو برای معالجه بیمارانی که وسواس فکری دارند استفاده می شود.استفاده از فناوری هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی هنوز در مراحل ابتدایی خود باقی مانده است ، اما پیشرفت های اساسی همچنان ادامه دارد.

اخیراً یک مطالعه ادعا کرده است که AI در تشخیص سرطان پستان از ماموگرافی دقیق تر است .یک تیم بین المللی ، از جمله محققان Google Health و Imperial College London ، یک مدل رایانه ای را در مورد تصاویر اشعه ایکس از نزدیک به ۲۹۰۰۰ زن طراحی و آموزش دادند.