دایی:ما خانوادگی برانکو را دوست داریم
دایی:ما خانوادگی برانکو را دوست داریم
کنفرانس خبری علی دایی مثل همیشه کنفرانسی پرخبر و با تیترهای جنجالی بود.

به گزارش”ورزش سه”، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سپاهان حاضر شد و به سوالات خبرنگاران در رابطه با این بازی پاسخ داد. البته صحبت در مورد دیدار برابر سپاهان تنها بخشی از حرف های علی دایی بود؛ او در ادامه به مواضع مطرح شده توسط برادرش در مورد برانکو ایوانکوویچ و واکنشی که باشگاه پرسپولیس به این موضوع داشت هم پرداخت.

 

صحبت های خواندنی علی دایی را در ادامه دنبال کنید.

تلاش می کنیم باخت بد دور رفت را جبران کنیم

فردا یک بازی مهم و حساس دیگر داریم که مقابل سپاهان هست و همیشه جزو بهترین تیم‌های شهرستانی بوده است. آنها همیشه تیم خوبی داشتند و امسال هم با بازیکنانی خوب، کادر فنی و هوادارانی که دارند جزو مدعیان قهرمانی هستند. مطمئنا در دیدار فردا کار راحتی نخواهیم داشت. در دیدار رفت ما بخت بدی را در اصفهان تجربه کردیم اما تمام تلاش‌مان را انجام خواهیم داد تا با یک بازی خوب نتیجه دیدار رفت را جبران کنیم.

مقابل پرسپولیس خوب نبودیم

در مقابل پرسپولیس عملکرد چندان خوبی نداشتیم و اگر عملکردمان خوب بود بازی را می‌بردیم. ما  متاسفانه مقابل پرسپولیس اسیر چند اشتباه بچه‌گانه شدیم و آن دیدار را از دست دادیم اما مطمئن باشید تمام سعی و تلاش خود را انجام می‌دهیم و تمام قدرت خود را به کار می‌گیریم تا در دیدار فردا عملکرد خوبی داشته باشیم. دوست داریم با ارائه یک بازی خوب ۳ امتیاز را نیز کسب کنیم و برای این مهم هر کاری از دست‌مان بربیاید انجام می‌دهیم.

 

برانکو کار بزرگی کرده و مورد احترام من است

سوال بعدی از علی دایی در مورد حاشیه های ایجاد شده پس از شکست برابر پرسپولیس و صحبت های محمد دایی علیه برانکو بود و همینطور شکایت کی روش از فدراسیون که خودش هم چنین مشکلاتی را تجربه کرده؛ دایی حرف هایش را اینگونه از سر گرفت: من پیش از بازی نیز در نشست خبری صحبت کردم و همیشه احترام گذاشته‌ام و تا به حال نشده توهینی به برانکو کرده باشم یا ایشان را زیر سوال ببریم. مطمئنا برانکو کار بزرگی انجام داده و پرسپولیس را دو سال پشت سر هم قهرمان کرده و امسال هم مدعی جدی قهرمانی است و فصل قبل هم تیمش را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا برده است. همه اینها نشان می‌دهد که برانکو کار بزرگی انجام داده و همیشه مورد احترام من بوده و هست.

 

 

صحبت های برادرم شاید اشتباه بوده

اما متاسفانه بعد از یک بازی حساس که تیم ما شکست خورده، زنگ می زنید و مصاحبه می گیرید؛ طبق صحبت خودتان به کادر فنی ما فحاشی شده و در چنین شرایطی تماس می‌گیرید و مصاحبه می‌کنید؛ آن هم در شرایطی که با اشتباهات بچه‌گانه خودمان باخته‌ایم و وقتی در حالت عصبانی هستیم، چنین چیزهایی نیز پیش می‌آید. آن صحبت‌هایی که از سوی محمد ما (محمد دایی مربی سایپا) صورت گرفته که یک بچه هم می‌توانست این نتایج را بگیرد، محمد ما این تعبیر را به کار نبرده؛ اما آیا بخش دیگر صحبت‌های او اشتباه بود؟ مگر دروغ گفته که یک بازیکن پرسپولیس به اندازه بودجه تیم ما هزینه داشته است. می توانیم ثابت کنیم این موضوع را.

همه جای دنیا تیم هایی که توان دارند هزینه می کنند

البته این موضوع هم ایرادی ندارد و همه جای دنیا به همین شکل است که آن تیم‌هایی که توان دارند هزینه می‌کنند و نتیجه هم می‌گیرند. من خیلی وقت است که می‌گویم تیمی که هوادار ندارد، متاسفانه مشکل مالی هم دارد و در چنین شرایطی نبرد ما نابرابر است اما با تمام این شرایط به بازیکنانم، به کادرم و به تیمم افتخار می‌کنم که در این فصل به خصوص در نیم فصل دوم چنین بازی‌هایی انجام داده‌ایم و چنین اتفاقاتی را در فصل جاری رقم زده‌ایم.

 

کمیته اخلاق که سهل است از هیچ کس ترسی ندارم

من نه تنها خوشحال می شوم که حتی از کمیته اخلاق بلکه از قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه تقاضا دارم که به خیلی از موارد و اتفاقات در فوتبال و ورزش ما ورود کنند. ببینند چه اتفاقاتی در ورزش ما رقم می‌خورد. خوشحال می‌شوم؛ ابتدا از خود من شروع کنند و ببینند چه پول‌هایی به حساب من یا نزدیکان من از کجا واریز شده است؟ از خود من شروع کنند و ببینند چگونه است که یک کارمند ساده چه پول‌هایی را به حساب خودش یا نزدیکانش واریز می‌کند. من خیلی دوست دارم این موارد پیش بیاید. کمیته اخلاق که سهل است از هیچ کسی ترسی نداریم و ای کاش وارد این ماجرا شوند. گفتم اول از خود من شروع کنند.

ماجراهای کارخانه روغن نباتی و صندوق پیشکسوتان چه بود

ببینند که از سال ۸۹، ماجراهای کارخانه روغن نباتی و صندوق پیشکسوتان چه بوده و به این مسائل برسند؛ بحث میلیاردی بوده و ببینند چه دست هایی در کار بوده است. بحث LED های آن زمان را بیایند و با همدیگر نگاه کنند. ما از خدایمان است. بیایند برسند به مبحث بلیت فروشی. مباحثی چون بلیت‌فروشی؛ تبلیغات محیطی؛ به کجا فروخته شده؛ پولش کجا رفته؛ بازی های خارج از خانه پرسپولیس نیاز به بررسی دارند و ببینند که بلیت‌ها چگونه فروخته شده و پول آنها کجا رفته است؟ در بازی‌های خانگی خارج از کشور پرسپولیس ببینند چه کسانی بلیت‌فروشی کردند و بلیت تقلبی فروخته‌اند که این مسائل باید بررسی شود. ببینیم جاپای چه کسانی است. آن وقت ببینیم که سر چه کسانی بالا و سر چه کسانی پایین خواهد بود.

 

 

 

ببینند پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس چه گفته اند و چه کرده اند

این ها را باید حل کنیم . بعضی وقت‌ها شما رسانه‌ها نیز در شرایطی که شاید زمان مناسبی نیست سوالاتی را مطرح می‌کنید که این اتفاقات فوتبال را به حاشیه می‌برد و ما را از اصل موضوع دور می‌کند. ذهن‌مان را به جای دیگری می‌برد تا از اصل ماجرا و کثیف کاری های فوتبال دور می کند و به جای دیگر می برد. از خدای من است که وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، پلیس فتا یا هر کس دیگری به این مسائل وارد شوند و ببینند رد پای چه کسانی در بسیاری از قضایا بوده، هست و متاسفانه خواهد بود.

با احترام به تمام پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس، بروید و ببینید برخی از آنها چه چیزی گفته‌اند یا در صفحات شخصی خود چه چیزهایی نوشته‌اند.اصلا دور از ادب و شان پرسپولیسی است. اول به خودمان نگاه کنیم و ببینیم چرا ما ۲۰ سال بیکار هستیم. نمی‌شود که همه بد باشند و فقط ما خوب باشیم. باید ببینیم که خود ما کجا هستیم و کجا ایستاده‌ایم. بعد از پایان فوتبال‌مان در زندگی‌مان چه کرده‌ایم و آیا توانسته‌ایم دست کسی را بگیریم؟ کسی را تربیت کنیم یا حداقل بتوانیم حداقل یک مسئولیت اجتماعی را به درستی انجام دهیم؟ شعار دادن خوب است. من از همه می خواهم حداقل حرفی که می زنید، پایش بایستید.

 

پسران خوب، کوچولوها! حرفی بزنید که تا آخر پای آن بمانید

نمی‌شود حرفی بزنیم و بعد بگوییم من نبودم! پسران خوب، کوچولوها! حرفی بزنید و حداقل روی آن بایستید. اینطوری نباشد که امروز حرف بزنی و فردا عوض کنی. مرد آن است که حرف بزند و پای حرف خود بایستد. نباید برای چندرغاز خیلی چیزها را فراموش کرد. من که در پرسپولیس بازی کرده‌ام و مربی این تیم بوده‌ام،‌ پرسپولیسی نمی‌شوم اما بعضی‌ها که معلوم نبوده کجا بوده‌اند، فامیلی آنها چیست و به یک باره‌ آمده‌اند؛ پرسپولیسی می‌شوند و هزار تا حرف !

 

کارهای کثیف می کنند و به ما انگ تبانی می زنند

اگر خاطرتان باشد قبل از بازی با پرسپولیس یکی از همین سایت‌های منتسب به پرسپولیس قبل از بازی خبری منتشر کرد که باشگاه پرسپولیس ۳۵۰ میلیون بابت طلب من پرداخت کرده است. اگر نگاه کنید، از همان اول قبل از بازی این کارهای کثیف را شروع می کنند و این انگ ها را می چسبانند. در حالیکه اصلا من با باشگاه پرسپولیس الان طلبی ندارم؛ چون ما تفاهم کرده‌ایم و قرار بوده آنها مالیات من را پرداخت کنند و داستان تمام شود. از آنجا شروع کردند، بحث تبانی به ما چسبانند، بد و بیراه گفتند، همه کار کردند. ما عادت نکردیم ساکت بمانیم. من اگر عادت می کردم در این مملکت و حرف نمی زدم، الان نصف این تهران برای من بود. هیچ وقت هم دنبال این چیزها نبودم. از بچگی سالم زندگی کرده‌ام، اکنون هم سالم زندگی می‌کنم و سعی خواهم کرد همین‌گونه ادامه بدهم. دنبال چیزهای دیگر نیستیم. ما حرفمان را می زنیم. همه اشتباه می کنیم.

 

من، محمد و خانواده ام برانکو را دوست داریم

اگر کسی مرتکب اشتباه شده است بهتر است آن را قبول کند نه اینکه حرف خود را پس بگیرد. فکر نمی‌کنم در آن شرایط، محمد راجع به برانکو صحبت کرده باشد چرا که نه تنها من و او بلکه خانواده ما برانکو را دوست دارند، اما این مسائل را کسان دیگر دامن می زنند. اگر شما به این مسائل دامن نزنید، کثافت کاری ها بیشتر مشخص می شود. خودمان و مردم را با چیزهای دیگر فریب ندهید.

 

 

 

قبل از من پرسپولیس در جدول چندم شده بود

وی با اشاره به صحبت‌هایی که درخصوص عملکرد او در زمان حضور در پرسپولیس مطرح شده است، ادامه داد: در زمان حضور من در نیم‌فصل نخست رویانیان حضور داشت اما از نیم‌فصل دوم کسی بالای سر ما نبود و پولی هم در کار نبود. حق و حقوق بچه‌ها پرداخت نشده بود که این همه بچه های ما اعتصاب کردند. اگر دوستان این مسائل را فراموش کرده‌اند می‌توانند به آرشیو رسانه‌ها مراجعه کنند. همه این ها مشخص است؛ تیمی که سال قبل چندم بوده، با من نائب قهرمان شده و آن هم با اتفاقات تلخی که در اهواز رخ داد. اتفاقاتی که فوتبالی نبود و ما در شرایطی از فولاد گل خوردیم که آرش افشین در محوطه جریمه توپ را با دست کنترل کرد و آن را تبدیل به گل کرد و داور نیز به راحتی آن گل را صحیح اعلام کرد. در اهواز امتیاز از ما کسر شد و در پایان فصل فولاد با دو امتیاز بالا تر از ما قهرمان شد. آن سال هم کلا در نیم فصل دوم اعتصاب داشتیم. یک زمانی پول تزریق شد که آقای رویانیان خانه اش را فروخت. غیر از آن بدون پول ما بازی کردیم. حداقل خجالت بکشید. بیایید، بروید و همه چیز را دربیاورید. شما که بهتر می توانید، این اطلاعات را در بیاورید.

 

مگر یک بچه بدون اجازه باشگاه پرسپولیس می تواند حرف بزند؟!

بعد هم یک بچه تیر نکنید که حرف بزند. هر کسی از باشگاه پرسپولیس صحبتی دارد، مخلص آنها هستیم و جوابشان را می دهیم. من اما نمی فهمم این آدم هایی که می آیند و مصاحبه می کنند، مگر می توانند بدون اجازه باشگاه این حرف ها را بزنند. اگر باشگاه اجازه داده، که دستشان درد نکند. من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم. من متاسفم برای کسانی که همه چیزشان مشخص است. زندگی خانوادگی اشان مشخص است، جاهایی که کار کرده اند، مشخص است. بعد به برادر من توهین می کند. کسی که حداقل هزاران دانشجو به سطح اول این مملکت داده. سال ها تدریس کرده و الان هم با توانایی های خودش مربیگری می کند و مهم تر از همه زندگی سالم دارد.

 

باید ببینیم چه کاره هستیم و بعد حرف بزنیم

ما باید ببینیم چرا ما ۲۰،۳۰ سال است بیرون هستیم. بعد به  خودمان برگردیم، ببنیم چه کار کردیم و داریم می کنیم و چه جایگاهی در اجتماع داریم. بعد دهن باز کنیم برای صحبت کردن. بعضی ها متاسفانه فقط دنبال مصاحبه هستند تا خودشان را مطرح کنند. اسمی از آنها نیست؛ تو خانه خوابیده اند؛ کسی سراغ آنها نمی رود. این فرصت را مغتنم می شمارند تا شروع کنند به صحبت کردن. خواهش می کنم به اصل مسائل بپرسید. وگرنه اینکه آن چه گفت و آن یکی چیز دیگری گفت، به درد کسی نمی خورد.

هم از پرسپولیسی ها فحش می شنویم و استقلالی ها می گویند تبانی کردید

دایی سپس در پاسخ سوال خبرنگاری که از او در مورد فحاشی در صفحات مجازی به دلیل تبانی بازیکنانش و به خصوص علیاری پرسیده بود، جواب داد: متاسفانه می گویند دیگر؛ ما هم از پرسپولیسی ها فحش و بد و بیراه می شنویم و هم استقلالی ها به ما بحث تبانی را می چسبانند. حداقل یکی طرف ما باشد. نمی شود که هر دو طرف علیه ما باشند.

 

نباید مغلطه کنیم

سرمربی سایپا در ادامه و در واکنش به حرف های ایرج عرب یک شب پیش از دیدار برابر تیمش در رابطه با مطالباتش بیان کرد: «این حرفی که آقای عرب گفته اصلا به الان برنمی گردد. اصلا ۳۵۰ میلیون از کجا آمده. آقای عرب جایی چنین چیزی عنوان کرده؟! نیاییم مغلطه کنیم. خبرنگاری سوال کرده و گفتند توافق کردیم. من هم می گویم توافق کردیم و فقط مانده تسویه حساب مالیاتی که قبل از عید می خواستند من را به این خاطر ممنوع الخروج کنند. ما خواستیم این اتفاق نیفتد و نیفتاد.»

دایی در ادامه گفت:«من می گویم ما در مملکتمان به هم فکری نیاز داریم و در همه چیز باید به همدیگر کمک کنیم. در همه چیز باید کنار هم و پشت هم باشیم نه اینکه فحش و ناسزا بدهیم. مگر مردم عادی فحش می دهند؟ کسانی که کمبود دارند فحش می دهند. خیلی از آن هایی هم که این حرف ها را می زنند تحت تاثیر جو قرار می گیرند. من همیشه گفته ام که تماشاگران تقصیری ندارند و برای آن ها احترام قائلم. آن ها آزاد هستند که هر کسی را که دوست دارند تشویق کنند اما نمی توانند به کسی ناسزا بگویند. مطمئنا کسی اگر خودش خواهر و برادر داشته باشد به کس دیگری فحش نمی دهد.»

رسانه ها را نمی خوانم

سرمربی سایپا گفت:« یکی از وظایف کمیته اخلاق و کمیته انضباطی و از این چیزهایی که در فدراسیون داریم این است که جو ورزشگاه ها را درست کنند. البته پوست ما کلفت شده است و سال ها است داریم این حرف ها را می شنویم. ما نمی توانیم این وی و یا آن وی غش کنیم. ما کار خومان را می کنیم و تا آخرش هم خواهیم کرد.»

او درباره مصاحبه کارلوس کی روش که چند روز قبل منتشر شده و او گفت که از فدراسیون فوتبال ایران شکایت می کند هم گفت:« من نه رسانه می خوانم و نه در فضای مجازی هستم. سال به سال به گوشی ام نگاه نمی کنم. اما درباره کی روش اگر با ما قرارداد داشته باید به تعهدمان را انجام بدهیم. اما از سویی ما تحریم هستیم و روند پرداخت پول او کند شده پس کی روش باید تحملش را بالا ببرد. حالا خوب است که او خارجی است و می تواند به حق و حقوقش برسد چون ما ایرانی ها نمی توانیم حق و حقوقمان را بگیریم.»

  • منبع خبر : ورزش 3