دبیرخانه دائمی جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی در گلستان راه‌اندازی می‌شود
دبیرخانه دائمی جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره مد و لباس در استان گلستان با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی خواهد شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی استان گلستان اظهارداشت: افسردگی، رنگ […]

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره مد و لباس در استان گلستان با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی استان گلستان اظهارداشت: افسردگی، رنگ مردگی و اضطراب و نگرانی که در جامعه موج می‌زند شاید به دست شما فعالان عرصه مد و لباس این نگرانی‌ها کاهش یابد.

سرپرست معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان ادامه داد: امیدواریم دبیرخانه دائمی جشنواره مد و لباس را در استان ایجاد شود و با تلفیق مدرنیته بتوانیم برخی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

چراغعلی با بیان اینکه پوشاک در عرضه فرهنگ جامعه نقش دارد، یادآور شد: امروز متاسفانه در رنگ‌مردگی حتی در بین سالمندان جامعه روبه‌رو هستیم و این امر منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: با تلفیق مدرنیته با فرهنگ ایرانی و اسلامی امیدواریم بتوانید نسل جدید را از مشکلاتی که در آن قرار دارند نجات دهیم.

سرپرست معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان گفت: امیدواریم با تکیه بر دانش طراحان لباس ایرانی، با تکیه بر سنّت های اصیل، معنادار و با هویت ایرانی و اسلامی و تلفیق آن با مدرنیته و شرایط روز، بتوانیم نسل جدید را از سرگردانی در حوزه پوشش و لباس نجات دهیم.

چراغعلی افزود: امیدواریم با برگزاری جشنواره هایی از این دست بتوانیم نشاط بیشتری را به اقشار مختلف جامعه تزریق کنیم.

ارسال ۸۶۶ اثر به پنجمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در گلستان 

عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در این مراسم اظهارداشت: لباس سبب زینت و آرامش انسان می‌شود و می‌تواند حافظ انسان در برابر سرما و گرماو غیره باشد.

وی اظهار کرد: هیچ کالای اقتصادی به اندازه لباس بار فرهنگی ندارد و طراحی لباس از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جای بحث دارد و پوشاک در بروز داشته‌های فرهنگی و مادی ما نقش مهمی ایفا می‌کند.

کشمیری ادامه داد: در روزگاری که ارتباط فرهنگی روز به روز بیشتر می‌شود کشورهایی که قدرت بیشتری دارند از پوشش لباس برای غلبه بر افکار خود بر دیگر کشورها استفاده می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به لباس‌های بومی و محلی گلستان اشاره کرد و یادآور شد: این لباس‌ها نشانگر حس معرفت‌شناسی مردمان استان گلستان است که باید با نوآوری ترکیب شود و با علم مدرن باید به آن چیزی که مورد نیاز دنیا است تبدیل شود.

وی به پنجمین جشنواره مد و لباس ایرانی اشاره کرد و افزود: مباحث علمی و پژوهشی و میان‌رشته‌ای، سبک زندگی و کاربردی بودن مسائل مطرح شده، توجه به نشانه‌های فرهنگی و اسلامی در مد و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: ۸۶۶ اثر در بخش‌های مختلف به پنجمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در گلستان ارسال شد و این جشنواره یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشوری محسوب می‌شود.

کشمیری تاکید کرد: امیدواریم این جشنواره دبیرخانه دائمی داشته باشد تا موضوعات مرتبط با مد و لباس در طول سال را دنبال کند.

در پایان این جشنواره از ۳۰ برگزیده در بخش‌های مختلف مد و لباس در تالار فخرالدین اسعد گرگانی تجلیل شد.