دبیرکل حزب مجلس وحدت المسلمین پاکستان: ثمره خون حاج قاسم اخراج آمریکایی هاست
دبیرکل حزب مجلس وحدت المسلمین پاکستان: ثمره خون حاج قاسم اخراج آمریکایی هاست
دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرد: مسلمانان در تمام کشورهای جهان علیه آمریکا ایستاده‌اند و ترامپ بدترین شکست را در انتخابات پیش رو خواهد خورد.

دبیرکل حزب مجلس وحدت المسلمین پاکستان: ثمره خون حاج قاسم اخراج آمریکایی هاست

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرد: مسلمانان در تمام کشورهای جهان علیه آمریکا ایستاده‌اند و ترامپ بدترین شکست را در انتخابات پیش رو خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی مسلمانان در کشورهای مختلف ضمن برگزاری اجتماعاتی علیه سیاست های آمریکا شعار داده و خشم خود را نسبت به حکام کاخ سفید فریاد زدند، پاکستان کشوری است که دومین جمعیت بزرگ مسلمان جهان را در اختیار دارد و مردم این کشور اعم از شیعه و سنی با برگزاری اجتماعات چند ده هزار نفری حتی به مرز آتش زدن کنسولگری و سفارت آمریکا در شهرهای مختلف نیز رسیده بودند.

حزب مجلس وحدت مسلمین یکی از بزرگترین احزاب شیعی پاکستان است که با شعار وحدت و اتحاد دنیای اسلام فعالیت می کند، «علامه راجا ناصر عباس» که خود نیز به شدت داغدار و سوگوار شهادت حاج قاسم سلیمانی است به ایران سفر کرده تا در مراسم تشییع سردار دلها شرکت کند و مراسم یادبودی نیز برای شهدای مقاومت برگزار کند، وی ضمن گفتگو تفصیلی با خبرگزاری تسنیم تصریح می کند: خروج آمریکا از منطقه ثمره نهایی خون پاک سردار سلیمانی خواهد بود.

این گفتگو را بخوانید:

تسنیم: آیا شهادت سردار سلیمانی برای آمریکایی‌ها پیروزی به حساب می‌آید؟ نتیجه برای محور مقاومت چه خواهد بود؟

علامه راجا ناصر:انا لله و انالیه راجعون شهید سردار سلیمانی اگر چه برای ما یادآور اتفاق تلخ جدایی و فراق است ولی قرآن می فرماید که «شهید زنده است».

آمریکا گمان می کرد با شهادت حاج قاسم مقاومت ضربه می بیند ولی اینطور نیست، حاج قاسم نام یک فرد نیست نام فرهنگ مقاومت است، تمام دنیا فرهنگ مقاومت را که یادگان حاج قاسم سلیمانی است ادامه خواهند داد و دنباله روی آن خواهند بود.

دشمن به خیال پلید خود با شهادت حاج قاسم فرهنگ شهادت را از بین برد ولی اینگونه نیست رهبر انقلاب که علمدار این نهضت هستند الحمدلله زنده هستند و جامعه را رهبری می کنند. فراعنه و یزیدیان زمان نمی توانند این فرهنگ را از بین برند.

ایران اسلامی و جبهه مقاومت باید به میدان بیایند، و باید انتقام خون شهید گرفته شده و مستکبران مایوس شوند. همانگونه که سید حسن نصرالله اشاره کردند: انتقام اصلی اخراج این مستکبران از منطقه است.

همه دنیا متحد شده‌اند و علیه آمریکا به پا خواسته‌اند، نباید به آمریکا که محور اصلی شرارت است اجازه داده شود که در این منطقه باقی بماند، نه در غرب آسیا و نه در آسیای جنوبی در هیچ کجا نباید به آمریکایی ها اجازه داد که به نفرت پراکنی خود ادامه داده و حضور داشته باشند. همه باید متحد شوند تا این اتفاق مهم رخ دهد. من امید دارم که این اتفاق رخ دهد.

دولت آمریکا خبیث ترین دولت جهان است و به نظر می رسد باقی ماندن آنها در منطقه نیز غیرممکن باشد، خارج شدن آنها از عراق، سوریه و … دیگر مناطق خارج می شوند و همین خروج باعث ضربه‌ای محکم می شود که به زوال آنها ختم خواهد شد و نتیجه آن ضعف مطلق رژیم صهیونیستی خواهد شد.

تسنیم: به نظر شما واکنش ایران و دیگر مسلمانان جهان نسبت به این واقعه چه خواهد بود؟

علامه راجا ناصر:شهید قاسم سلیمانی سردار و فرمانده دلها بود و نشانه آن این است که مردم جهان علیه ظلم آمریکا تظاهرات کرده و خشم خود را از رفتار شیطان بزرگ نشان داده‌اند. هیچ قدرت شیطانی نمی تواند فرماندهی سردار سلیمانی بر دلها را از بین برد.

اگرچه ناراحت هستیم و غمگینیم ولی ناامید نیستیم خون پاک شهید ثمرات زیادی دارد و شما می توانید این اثر را در تمام جهان ببینید. تمام آزادی خواهان جهان برای دفاع از خون شهید سلیمانی به خیابان ها آمده‌اند.

خون سردار سلیمانی نه تنها به زوال آمریکا در منطقه غرب آسیا منجر می شود بلکه باعث از بین رفتن قدرت شیطان بزرگ در تمام جهان خواهد شد. در اصل این آغاز دومینو است. آنگونه که رهبری فرمودند: وقتی شوروی از هم پاشید کشورهای مختلفی شکل گرفت. این سرنوشت در انتظار آمریکا است.

در آمریکا هم یک ملت واحد زندگی نمی کنند و کشوری است که از ایالات مختلف تشکیل شده است. به زودی خواهید دید که خداوند متعال چگونه از آنها انتقام خواهد گرفت و چگونه مقهور خشم و اراده پروردگار عالم خواهند شد. اگر مقاومت باقی بماند اسرائیل نیز از بین خواهد رفت و ماندگار نخواهد بود، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر مقاومت باشد این رژیم جعلی ۲۵ سال آتی را نخواهد دید. بقای مقاومت که مرهون خون سردار سلیمانی و دوستان شهیدش است، باعث از بین رفتن اسرائیل می شود.

تسنیم: با توجه به شرایط بدی که دولت آمریکا با آن مواجه است آیا شهادت سردار سلیمانی می‌تواند به دولت ترامپ کمک کند؟

علامه راجا ناصر: پیش از هر چیز باید بگویم آمریکا میان کشورهای جهان رسوا شده و همه می دانند که به هیچ قانونی پایبند نیست و خود را ملزم به رعایت آن نمی داند، آمریکا تروریسم دولتی را ترویج می دهد و به دلیل این عملکرد بد خود در میان کشورهای جهان تنها شده و تنهاتر نیز خواهد شد.

خون شهید سلیمانی ریشه شجره ناپاک آمریکا را خشک خواهد کرد، و مقاومت ریشه می گیرد و ثمره اصلی خون شهید این است که آمریکا از منطقه اخراج خواهد شد. در نگاه تمام کشورها و مردم منطقه آمریکایی ها پلید هستند و هیچ کس حضور آنها را نمی خواهد، و شهادت حاج قاسم آمریکایی ها را رسواتر از قبل کرد. ایشان به دعوت نخست وزیر عراق به این کشور سفر کرده بودند ولی آمریکایی ها که هیچ قانونی را محترم نمی شمارند ایشان را به شهادت رساندند.

شهادت سردار سلیمانی آمریکایی را ضعیف تر کرده آنها احمق هستند و این را نمی فهمند ولی تمام جهان متوجه این مساله شدند که شهادت سردار هیچ سودی به حال آمریکا نداشت. و حال روز به روز ضعیف تر می شود.

همانگونه که برخی اشاره کرده و می گویند که ترامپ دست به قمار زده و بازی ظالمانه‌ای آغاز کرده است، به این دلیل است که او با مشکلات داخلی زیادی مواجه است، استیضاح شده و از طرف دیگر انتخابات نیز نزدیک است. وی انسانی قدرت طلب است که به دنبال پیروزی در انتخابات است، برخی معتقدند که او این اقدام را برای پیروزی در انتخابات انجام داده است، به عقیده من او در این هدف خود پیروز نخواهد شد. خون شهید سلیمانی او را ذلیل خواهد کرد. همانگونه که مشاهده می شود در آمریکا نیز او با مخالفت های فراوانی روبرو شده و حمایت ها را از دست داده است. شما به رسانه های آمریکایی نگاه کنید متوجه صحت ادعاهای من خواهید شد.

او از همینک با مشکل مواجه شده است او هرگز به اهدافی که آنها را در ذهن خود ساخته نخواهد رسید و نمی تواند پیروز عرصه انتخابات باشد. انشالله خون پاک شهید سلیمانی او را بیش از پیش رسوا خواهد کرد، و ترامپ بدترین شکست را خواهد خورد.

تسنیم: نظر شما راجع به عملکرد دولت پاکستان چیست؟ آیا ابراز نگرانی کافی بود؟

علامه راجا ناصر:روشی که حکومت پاکستان در پیش گرفته واقعا احمقانه و بزدلانه است، و روشی نیست که در شان یک کشور بزرگ اسلامی با ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت باشد، کشوری که دارای قدرت اتمی است، این روش بزدلانه است. ایران کشور همسایه و برادر ماست. دولتمردان اسلام آباد باید این را متوجه بشوند ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

دولتمردان پاکستانی متاسفانه نادان هستند و نمی توانند شرایط موجود را درک کنند، آنها باید بفهمند که ژنرال قاسم سلیمانی اقدام بسیار بزرگی برای کم کردن خطرات حضور آمریکا در منطقه انجام داده است، جایی که ایشان از حرم اهل بیت دفاع کردند در اصل از امنیت تمام کشورهای اسلامی دفاع کردند.

در اصل سردار سلیمانی در خط مقدم دفاع از پاکستان بودند، اگر خدایی نکرده عمق حملات داعش از عراق و سوریه به ایران می رسید قطعا جامعه پاکستانی نیز با آنها مواجه می شد و به بزرگترین مشکل دچار می شد. تمام منطقه در این گرداب غرق می شدند. دولت پاکستان باید همانگونه که مردم کشور با او به شدت همدل و همراه هستند، در شهادت مظلومانه او به میدان می آمد. ایشان یک قهرمان بودند و محافظ تمام جهان اسلام.

سردار سلمانی عزیز تمام آسیا را از نابودی به دست داعش نجات دادند، همه کشورها باید قدردان ایشان باشند، ایشان از فلسطین دفاع کردند، جایی که همه مسلمانان آن را خط قرمز خود می دانند، ایشان کسی است که اسرائیل را به زانو در آورد. و به زودی زوال اسرائیل نیز به برکت خون ایشان رقم خواهد خورد. دولت پاکستان باید نماینده خواسته مردم کشور باشد باید نماینده خواسته عالم اسلام باشد، و باید یک روش عاقلانه و شجاعانه اتخاذ می کردند، عملکرد آنها باعث شرمندگی ماست.

تسنیم: توقع از دولت عمران خان بیش از اینها بوده و هست. علت واکنش نسبتا سرد دولت چیست؟

علامه راجا ناصر: این حرف درست است ما از عمران خان توقع زیادی داشتیم، دوست داشتیم عمران خانی را ببینیم که پیش از انتخابات دیده بودیم، ولی در شرایط فعلی محبوبیت عمران خان و حکومت او نزد مردم در حال کم شدن و خدشه دار شدن است. در نگاه ۵۰ میلیون شیعه پاکستانی و ده ها میلیون از اهل سنت رفتار عمران خان نسبت به سردار سلیمانی درست نبوده است و ما توقع بیشتری داشتیم. اگر عمران خان به همین سبک راه را ادامه دهد در انتخابات آتی بدترین شکست ممکن را خواهد خورد.

تسنیم: تصمیم حزب مجلس وحدت المسلمین و سایر احزاب شیعی و مسلمان چیست؟ آیا بنا بر ادامه اعتراضات دارید؟

علامه راجا ناصر: ما و حزب مجلس وحدت مسلمین با تمام توان به میدان می آئیم و تمام تلاش خود را برای اخراج آمریکا از منطقه انجام خواهیم داد، برای وحدت اسلامی بین اهل سنت و شیعیان اقدام خواهیم کرد، تلاش می کنیم که به سوی دشمن اصلی توجه کنیم و از دامن زدن به اختلافات کوچک موجود میان مذاهب اسلامی دوری کنیم.

هدف اصلی ما اخراج آمریکا از منطقه است و برای این مهم تمام تلاش خود را خواهیم کرد ما نیز خود را سرباز رهبری می دانیم و برای عمل به خواسته های ایشان تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

تسنیم: آیا در شرایط سفر مسئولین آمریکایی به پاکستان ممکن است؟ فکر می‌کنید اگر سفری داشته باشند با چه واکنشی روبرو شوند؟

علامه راجا ناصر: در نگاه مردم پاکستان دولت آمریکا منفورترین و بدترین دولت موجود جهان است، و مسئولین این کشور نیز از بدترین مسئولین جهان هستند. مردم پاکستان بیشترین تنفر را از آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دارند و هرگز نمی پذیریم که یکی از آنها به پاکستان سفر کند، اگر آنها قصد سفر به پاکستان داشته باشند مردم تظاهرات خواهند کرد. دولتمردان پاکستانی نیز اجازه نخواهند یافت که علیه خواسته تمام مردم کشور اقدامی داشته باشند.

  • منبع خبر : تسنیم