دخالت‌های خارجی اوضاع سوریه، یمن و لیبی را وخیم کرده است
دخالت‌های خارجی اوضاع سوریه، یمن و لیبی را وخیم کرده است
امیر قطر طی سخنانی در مراسم افتتاحیه یکصد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس در دوحه، دخالت های خارجی را علت وخیم تر شدن اوضاع در سوریه، یمن و لیبی عنوان کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه یکصد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس تاکید کرد که دخالت‌های خارجی علت وخیم‌تر شدن اوضاع در سوریه، یمن و لیبی است.

وی در ادامه افزود: موضوعات مهمی در منطقه ما مانند اوضاع کنونی سوریه، یمن و لیبی وجود دارد که دیگر، عوامل منطقه‌ای قادر به حل و فصل آنها نیست. با وجود اینکه من نظام‌های محلی و نیروهای منطقه‌ای را از مسئولیت این اوضاع مبرا نمی‌کنم اما دخالت‌های خارجی و فرامنطقه ای در به وجود آمدن این شرایط از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آل ثانی اضافه کرد: اگر اقدامات کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ مسئولانه بود و به سمت تغییر مسالمت آمیز و راهکار سیاسی حرکت می‌کرد، بسیاری از رنج‌ها و دردهای این ملت‌ها التیام می‌یافت.

امیر قطر در ادامه گفت: همه ما می‌دانیم که هیچ عدالتی بدون حاکمیت قانون وجود ندارد، اما متأسفانه بسیاری از افراد به حاکمیت قانون بدون عدالت اعتقاد دارند و همین مساله از مهم‌ترین علل سیاست‌هایی است که قانون را در خدمت نظام حاکم می‌داند.

وی هشدار داد که در سطح منطقه و جهان خطر کاهش نقش قوانین بین المللی در روابط میان کشورها و نیز تبدیل شدن قوانین بین المللی به سلاح ضعیف ترها افزایش یافته است.

یکصد و چهلمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس با حضور هیأت‌های پارلمانی از ۱۴۹ کشور جهان از روز شنبه به مدت پنج روز در دوحه قطر برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : مهر