اروپایی ها حق ندارند نسبت به حضور ما در منطقه دخالتی داشته باشند
اروپایی ها حق ندارند نسبت به حضور ما در منطقه دخالتی داشته باشند

  مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: اروپایی ها هم مانند آمریکایی ها حق ندارند در مسائل دفاعی ما و یا نسبت به حضور ما در منطقه دخالتی داشته باشند. علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار با معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در جمع خبرنگاران اظهار […]

 

ولایتی

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: اروپایی ها هم مانند آمریکایی ها حق ندارند در مسائل دفاعی ما و یا نسبت به حضور ما در منطقه دخالتی داشته باشند.

علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار با معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملاقات بسیار خوبی را با هیاتی بلند پایه از دفتر سیاسی حماس داشتیم. آقای العارودی تاکید کرد که علی رغم فشارهای اسراییل ما با ایران ارتباط خواهیم داشت.

وی با اشاره به سه شرط اسرائیل برای حماس در مذاکرات قاهره، گفت: دو شرط از سه شرط را اسماعیل هنیه همان جا گفته بود که قبول نخواهیم کرد و اسلحه های ما خط قرمز است و شرط سوم هم که با حضور این هیات عالی رتبه به صورت عملی کنسل شد.

ولایتی در پاسخ به این پرسش که مواضع اخیر اروپایی ها نسبت به برجام که آنها گفتند تلاش دارند ترامپ برجام را بپذیرد اما باید در خصوص توان موشکی ایران مذاکره کنیم را چگونه ارزیابی می کنید؟ افزود: مساله برجام و امضای آن به هیچ وجه مشروط به قبول شرایط دیگر نیست. موضوع دفاع موشکی ایران به تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی مربوط است و ما برای دفاع از خودمان از کسی اجازه نمی‌گیریم.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: هر چقدر که لازم باشد از امکانات پیشرفته تر دفاعی درجهت دفاع از خود استفاده میکنیم و این جزو خط قرمز ما محسوب می شود.

وی تصریح کرد: بحث مسائل دفاعی ما چه موشکی و چه غیر موشکی ربطی به بیگانگان ندارد.

ولایتی به حضور ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: اگر کسانی حق داشته باشند که در منطقه حضور داشته باشند، اهل منطقه هستند و جمهوری اسلامی ایران جزئی از این منطقه محسوب می شود و به طور طبیعی از متحدان خود که عراق، سوریه، فلسطین و لبنان هستند هم حمایت می کند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: ما باید از آنها بپرسیم که شما که از مناطق دیگر چون اروپا و آمریکا هستید چه می کنید و در منطقه ما چه میخواهید؟

وی تاکید کرد: اروپایی ها هم مانند آمریکایی ها حق ندارند در خصوص مسائل دفاعی ما دخالتی داشته باشند و یا نسبت به حضور ما در منطقه دخالتی داشته باشند.

ولایتی گفت: برجام هیچ شرطی جز اینکه آنچه بین دو طرف امضا شده ندارد و اروپایی ها وظیفه شان این است که آمریکایی ها را وادار کنند که حتما برجام را امضا کنند و این وظیفه دیگر اعضای ۵+۱ است که مانع از تخطی آمریکایی ها و خدشه دار شدن برجام بشوند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بدون تردید آنچه که مصلحت جمهوری اسلامی ایران در جهت حضور در منطقه و ندای دوستان ما و دولت های منطقه اعم از دولتهای قانونی سوریه و عراق کمک بخواهند پاسخ مثبت می دهیم و هیچ وجه دریغ نمی کنیم.