دخیا ضعیف ترین آمار گلری در ۵۲ سال اخیر را ثبت کرد
دخیا ضعیف ترین آمار گلری در ۵۲ سال اخیر را ثبت کرد

اینکه داوید دخیا، مقصر حذف اسپانیا از جام جهانی معرفی شود، شاید ناعادلانه باشد ولی آمار می‌گوید او بهترین بازی‌هایش را در جام جهانی ۲۰۱۸ سپری نکرد.  ۸ فصل حضور در یونایتد و درخشش در فصول گذشته باعث شد تا شکی در قرار گرفتن دخیا در درون دروازه تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی وجود […]

اینکه داوید دخیا، مقصر حذف اسپانیا از جام جهانی معرفی شود، شاید ناعادلانه باشد ولی آمار می‌گوید او بهترین بازی‌هایش را در جام جهانی ۲۰۱۸ سپری نکرد.

 ۸ فصل حضور در یونایتد و درخشش در فصول گذشته باعث شد تا شکی در قرار گرفتن دخیا در درون دروازه تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی وجود نداشته باشد. او  تنها در یک بازی موفق به کلین شیت شد (دیدار مقابل ایران) و از ۷ شوتی که به سمت دروازه اش شلیک شد، تنها قادر به دفع یک توپ شد که این آمار، بین دروازه بان‌هایی که از جام ‌های جهانی ۱۹۶۶ به بعد، حداقل ۳ بازی در جام انجام داده اند، ضعیف ترین است.

مقابل پرتغال، او بزرگترین اشتباهش را انجام داد و روی گل دوم رونالدو نتوانست توپ را مهار کند. رونالدو در آن بازی سه گل به ثمر رساند و بازی با تساوی به پایان رسید. در دیدار مقابل ایران گلی دریافت نکرد، هر چند که تنها شوت ایران به سمت دروازه اسپانیا از بین پاهای دخیا وارد گل شد ولی داور با کمک VAR، گل را مردود اعلام کرد.

مقابل مراکش سه توپ به سمت دروازه او رفت که دو توپ آن گل شد و موفق شد یک ضربه از حریف را مهار کند. مقابل روسیه نیز تنها ضربه حریف از روی نقطه پنالتی بود که او در دفعش ناکام بود. در پنالتی ها نیز بسیار ضعیف کار کرد و نتوانست یک ضربه را هم دفع کند.