درآمد عوارض کسر پارکینگ
درآمد عوارض کسر پارکینگ
عضو شورای شهر تهران با اشاره به درآمد 233 میلیارد تومانی شهرداری از محل عوارض کسر پارکینگ در 5 ماهه نخست امسال،‌گفت: این عوارض به جای تأمین پارکینگ صرف هزینه‌های دیگر شده است.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر در تذکری به شهرداری گفت: در ۵ ماهه امسال ۲۳۳ میلیارد تومان از محل عوارض کسب پارکینگ درآمد برای شهرداری ایجاد شده ولی مبالغ حاصل از این عوارض صرف هزینه‌های دیگر شده است.

وی افزود: این میزان تقریبا ۸ برابر رقم پیش‌بینی شده از این محل در بودجه مصوب ۹۸ شهرداری تا پایان مرداد است و باید درآمدهای مربوطه صرف رفع کسری پارکینگ در محله‌های پایتخت شود چرا که نبود پارکینگ تأثیر زیادی در کاهش کیفیت زندگی شهروندان دارد.

نژادبهرام عنوان کرد: علیرغم پیگیری‌های متعدد اقدامی شهرداری در جهت رفع این معضل انجام نداده و انتظار داریم که معاونت مالی و اقتصادی شهرداری مکانیسم لازم برای هزینه‌کرد عوارض حاصل از کسر پارکینگ را برای ساخت پارکینگ‌های محله فراهم کند.

مدیر هماهنگی و نظارت ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: قانون کسر پارکینگ فقط در مورد واحدهای غیرمسکونی است و ساختمان های مسکونی موظف به تأمین پارکینگ مورد نیاز خود هستند.

مهرداد محلوجی  به قانون کسر پارکینگ اشاره کرد و گفت: هنگام دریافت پروانه ساختمانی، کلیه مالکان واحدهای مسکونی و تجاری باید بر اساس نوع کاربری نسبت به تأمین پارکینگ محل ساخت خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: در ساختمان های مسکونی لازم است به ازای هر واحد مسکونی یک واحد پارکینگ در نظر گرفته شود.
مدیر هماهنگی و نظارت ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: گاهی به دلیل اینکه ساختمان های غیر مسکونی مثل مجتمع های خدماتی، تجاری، دفتر کار، کلینیک و غیره ممکن است فضای مناسبی برای پارکینگ نداشته باشند، براساس ضوابط و مقررات شهرسازی می توانند هزینه ای معادل ۵ کسر پارکینگ را به شهرداری پرداخت کنند و البته شهرداری هم موظف است با این درآمدها نسبت به احداث پارکینگ برای مجتمع های غیرمسکونی اقدام کند.
وی تصریح کرد: قانون کسر پارکینگ فقط در مورد واحدهای غیر مسکونی است و ساختمان های مسکونی موظف به تأمین پارکینگ مورد نیاز خود هستند.
محلوجی یادآور شد: در مجموعه های تجاری- اداری به ازای هر ۱۰ واحد پارکینگ، یک واحد پارکینگ میهمان در نظر گرفته می شود.
  • منبع خبر : فارس