درآمد “فیس اپ” در ۱۰ روز به ۱ میلیون دلار رسید
درآمد “فیس اپ” در ۱۰ روز به ۱ میلیون دلار رسید
درآمد اپلیکیشن روسی فیس اپ پس از محبوبیت گسترده در سراسر جهان به 1 میلیون دلار رسید.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد اوایل هفته جاری مجله آمریکایی فوربز نوشت: اپلیکیشن فیس اپ در یک بازده زمانی ۱۰ روزه( ۹ جولای تا ۱۹ جولای) بیشترین درامد طی سالهای گذشته را کسب کرده است.

به گفته این مجله امریکایی درامد این نرم افزار طی ۱۰ روز گذشته به ۱ میلیون دلار رسیده است؛ این در حالی است که تنها ۷۴۶ هزار دلار از طریق دانلود این اپلیکیشن توسط کاربران آیفون در سراسر جهان بدست آمده است.

طی چند روز گذشته بسیاری از کاربران اینستاگرام با کمک اپلیکیشن فیس اپ تصاویر خود را پیر کرده و به اشتراک گذاشته اند. این موضوع تا حد بسیاری به یک سرگرمی همگانی در سراسر جهان تبدیل شده است؛ به گونه ای که حتی بسیاری از چهره های مشهور، سیاستمداران و سلبریتی ها عکس خود را به کمک این اپلیکیشن ۵۰ سال پیر کرده و منتشر کردند.

با گسترده شدن این موج سرگرمی برخی از کارشناسان امنیتی  در فضای مجازی نسبت به عملکرد این اپلیکیشن ابزاز نگرانی کرده و این سئوال را مطرح کردند که آیا فیس اپ ابزاری برای سرگرمی است یا جاسوسی؟ بسیاری از کاربران با توجه به تجربه‌های مشابه از جمله چالش ده سال فیس بوک اعلام کردند :”این شبه چالش با جمع اوری اطلاعات کاربران از ان ها جاسوسی می کند. در همین راستا نیز به هیچ وجه کاربران نباید در آن مشارکت کنند”. در حقیقت نگرانی کارشناسان امنیتی به ذخیره بدون اجازه تصاویر و عکس های کاربران توسط این اپلیکیسن باز می گردد. اقدامی که می تواند اطلاعات خصوصی کاربران را در اختیار این کمپانی قرار داده و به سروری مخصوص در روسیه ارسال کند

با افزایش موج نگرانی ها در استفاده فراگیر این اپلیکیشن، کمپانی فیس‌ اپ اقدام به انتشار بیانیه ای کرده و در ان نوشت: تمامی عکس‌ها از سرور این شرکت تا حداکثر ۴۸ ساعت پس از آپلود، حذف می‌شود. فیس اپ همچنین تاکید کرد که فقط عکس‌هایی آپلود می‌شود که به وسیله کاربر برای تغییر و ادیت انتخاب شده است.

  • منبع خبر : ایران آنلاین