درخواست ایران از سازمان بازرسی ترکیه
درخواست ایران از سازمان بازرسی ترکیه

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با رئیس کل سازمان بازرسی ترکیه خواستار معرفی مرجعی برای حل مشکلات حقوقی تجار و بازرگانان ایرانی در ترکیه شد. به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، مسعود کرباسیان در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی همکاری و روابط دو کشور ایران و ترکیه اظهار داشت: […]

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با رئیس کل سازمان بازرسی ترکیه خواستار معرفی مرجعی برای حل مشکلات حقوقی تجار و بازرگانان ایرانی در ترکیه شد.

به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، مسعود کرباسیان در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی همکاری و روابط دو کشور ایران و ترکیه اظهار داشت: تجار ما در ترکیه دادخواهی هایی دارند و درخواست ما این است که سازمان بازرسی ترکیه، مرجعی را برای ارایه خواسته ها و مشکلات حقوقی تجار معرفی کند.

وی افزود: در سازمان بازرسی کل کشور ما سامانه الکترونیکی برای ارائه شکایات وجود دارد که شکایات از طریق ارتباطات درون سازمانی واحد بازرسی هر دستگاه پیگیری می شود.

وزیر اقتصاد کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امنیت مهمترین شاخصه برای توسعه سرمایه گذاری های متقابل دو کشور است، گفت: سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران موفق شد در دولت دوازدهم که شش ماه از آغاز بکار آن گذشته، بیش از ۳۰ میلیارد دلار خطوط اعتباری از سایر کشورها تامین گشایش کند.

کرباسیان با اشاره به عزم و اراده جدی دو کشور مبنی بر توسعه روابط ایران و ترکیه تصریح کرد: ما آمادگی خود را برای افزایش هر چه بیشتر سطح روابط اقتصادی دو کشور اعلام می کنیم.

وی همچنین خواستار همکاری متقابل دولت ترکیه در خصوص ۲۴ ساعته کردن برخی گمرکات و نیز جایگزینی پول ملی در مبادلات دو کشور شد.

در ادامه این دیدار «شرف مالکوچ»، رئیس کل سازمان بازرسی کل ترکیه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار گفت: سازمان بازرسی کل ترکیه روابط بسیار خوبی با سازمان بازرسی کل ایران دارد و بر این باور هستیم که روابط دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی باید بهتر از این باشد.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور نباید محدود به نفت و گاز باشد، ابراز امیدواری کرد با همکاری دو کشور، حجم روابط به رقم ۳۰ میلیارد دلار برسد.