درمان ۲۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح
درمان ۲۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تعداد بیمارانی کرونایی که تاکنون در بیمارستان‌های ما بستری شده‌اند، بالغ بر ۲۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد ، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در حاشیه جلسه قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران، گفت: این قرارگاه پنج و نیم ماه است که به‌صورت دائم در سطح نیروهای تشکیل شده است.” درمان ۲۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح”

وی افزود: ما همچنان در بیمارستان‌های نیروهای مسلح پذیرای بیماران مبتلا به کرونا هستیم و هم‌اکنون حدود ۶۵۰ بیمار در بیمارستان‌های نیروهای مسلح بستری هستند؛ تعداد بیمارانی که طی این مدت در بیمارستان‌های ما بستری شدند، بالغ بر ۲۰ هزار نفر بوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیروهای مسلح هم ادامه دارد و از میان بیش از ۱۰۰ طرح ارائه شده ۱۸ طرح به تصویب رسید و از آن‌ها پشتیبانی کردیم. این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف مانند دارو و واکسن در حال اجرا است و طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله جزو طرح‌های برتر در مجموعه کشور است که عزیزان وزارت بهداشت هم این را اعلام کردند.

سرلشکر باقری گفت: آنچه که در جلسه امروز بحث شد، پیرامون مطالبی بود که عزیزان ما در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا مطرح کردند این عزیزان وضعیت را تشریح کردند و موضوع ما برنامه ریزی برای تداوم مأموریت‌های نیروهای مسلح در شرایط تداوم بیماری کرونا برای حداقل تا پایان سال ۹۹ است، چون مأموریت‌های نیروهای مسلح تعطیل‌بردار نیست و به‌صورت شبانه‌روزی جریان دارد.

وی ادامه داد: اینکه مراکز آموزشی نیروهای مسلح چگونه به فعالیت خود ادامه دهند و مأموریت‌های مختلف دفاعی و امنیتی تمرین‌ها و رزمایش‌ها چگونه ادامه پیدا کند، موضوعاتی بود که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد. تاکنون در مراکز نیروهای مسلح هیچ مورد حادی نداشته‌ایم و همه آموزش‌های ما جریان دارد و تعطیل‌بردار نیست.” درمان ۲۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح”

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: میزان ابتلاء به کرونا در بین کارکنان نیروهای مسلح از میزان میانگین ملی پایین‌تر است و این به دلیل همین پیشگیری‌ها است و این روند ادامه خواهد داشت.

سرلشکر باقری گفت: در واقع علت اینکه میزان ابتلاء در نیروهای مسلح به نسبت متوسط مبتلایان در کشور پایین‌تر است به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه و دقیق است.

  • منبع خبر : مهر