درگیری سوریه و ترکیه اتفاق نمیافتد
درگیری سوریه و ترکیه اتفاق نمیافتد
فرستاده ویژه روسیه در سوریه اعلام کرد که مسکو اجازه درگیری میان ارتش سوریه و ترکیه را نخواهد داد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از النشره، الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه روسیه در سوریه اعلام کرد که مسکو نقش میانجی میان دمشق و کردها ایفا کرده است.”درگیری سوریه و ترکیه اتفاق نمیافتد”

وی افزود: عملیات نظامی ترکیه در سوریه غیرقابل قبول است. توافقی میان آنکارا و مسکو درباره عملیات ترکیه وجود نداشته است.

فرستاده ویژه روسیه در سوریه اعلام کرد: مرز میان سوریه و ترکیه باید که مسئولش ارتش سوریه باشد.

لاورنتیو از مذاکرات ترکیه و دولت سوریه خبر داد و تاکید کرد: ما اجازه درگیری میان ارتش سوریه و ترکیه را نخواهیم داد.

وی بیان کرد: مسکو نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تردید دارد.

شش روز از حمله نظامی ترکیه به گروه‌های کُرد در شمال شرق سوریه می گذرد و خروج قریب الوقوع یک هزار نفر از نظامیان آمریکایی باقی مانده همچنین ورود ارتش دولت مرکزی سوریه به مناطق شمالی، راه را برای رویارویی مستقیم میان سربازان دو کشور ترکیه و سوریه فراهم کرده است.

بر اساس آخرین آمار که توسط دیده بان حقوق بشر سوریه منتشر شده، از زمان آغاز این عملیات در روز چهارشنبه ۱۰۴ شبه نظامی کُرد و بیش از ۶۰ غیرنظامی کشته شده اند. سازمان ملل نیز در گزارشی اعلام کرد بیش از ۱۶۰ هزار نفر از ساکنان شمال شرق سوریه آواره شده اند.

این درحالیست که به ادعای رئیس جمهوری ترکیه، تاکنون ۵۵۰ نفر از شبه نظامیان کردِ شمال سوریه در جریان عملیات چشمه صلح کشته شده اند.

آنکارا روز دوشنبه با فرستادن نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که حملۀ این کشور به مناطق شمالی سوریه، با اتکا به اصل «دفاع از خود» که در منشور سازمان ملل آمده انجام شده است.

ترکیه در این نامه ادعا کرده است که این کشور «با تهدید قریب‌الوقوع تروریستی» روبرو بوده است و برای تضمین امنیت مرزهای خود در مقابل کردهای سوریه همچنین گروه اسلامی داعش دست به این حمله زده است.

  • منبع خبر : مهر