در بحث منابع جبران خسارت ها باید از تسهیلات بانک ها استفاده کنیم
در بحث منابع جبران خسارت ها باید از تسهیلات بانک ها استفاده کنیم
وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر در کل خوزستان بیش از ۲۰۰ روستا به نوعی دچار ابگرفتگی شدند و بین ۹۶ تا ۱۰۰ موردشان غرق در آب هستند، گفت: مصوب کردیم افرادی که میتوانند ۳تا۴ ماه خانه اجاره کنند و دولت اجاره بها را پرداخت می‌کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: از دیروز پرداخت خسارت های کشاورزی به تدریج آغاز شده و همه دستگاه ها موظف شده اند خسارت ها را برآورد کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره اخرین وضعیت مناطق سیل زده، کشور، گفت: در حال حاضر در خوزستان نیروهای ما وسعت زیادی از جغرافیا را مدیریت می کنند تا مانع خسارات زیاد به اهالی شود.

وی بااشاره به سرریز آب به سمت اهواز از یکی از کانال های فرعی کشاورزی گفت: این موضوع برخی خیابان های حاشیه ای شهر اهواز را دچار اب گرفتگی کرد، اما به مساکن نفوذ پیدا نکرد. با استقرار نیروها کانال مسدود شد.

وی  ادامه داد: همچنین دستگاه های متولی باید با اولویت مناطق سیل زده بخشی از بودجه سال ۹۸ را به این منظور اختصاص دهند ضمن آنکه صحبت هایی نیز با مقام معظم رهبری شده تا اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

وی افزود: روز گذشته با وزیر نیرو درباره وضعیت دشت ازدگان و رودخانه های دز و کارون جلسه ای داشتیم که باید در بالادست و حوزه خروجی سدها تصمیماتی گرفته می شد که خوشبختانه در خروجی رودهای کارون، کرخه و دز تصمیمات مناسبی گرفتیم که حجم ورودی دشت و سد را کم می کند و می‌توانیم با مدیریت بهتر ظرف یک تا سه روز آینده جلو خسارات احتمالی در اینده را بگیریم و سپس با تحلیل درست تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه کمک‌های مردم از سراسر کشور به اینجا رسیده است، گفت: استان‌های معین پنج گانه خوزستان تجهیزات و امکانات را منظم به این منطقه ارسال می‌کند و امکانات تحت یک فرماندهی واحد می رسند. از طرفی ستادها و کاروان های اربعین هم در منطقه مستقر شدند و تاکنون حدود ۵۵ هزار غذا توسط موکب ها توزیع شده است.

وی بیان کرد: حدود ۲۴۰ روستای استان دچار خسارت و آبگرفتگی شده اندکه از این تعداد حدود ۱۰۰ روستا کاملا در آب غرق شده و خسارت اساسی دیده اند.

وی درباره نگرانی مردم از سرقت وسایلشان نیز گفت: طبق آمار نیروی انتظامی، اطلاعات و بسیج در این ایام در مناطق سیل زده سرقتی نبوده و اگر هم بود میزان آن بسیار کم بوده است. بنابراین مردم نگران بحث سرقت نباشند.