در کنار ایران و حزب‌الله علیه تروریسم می‌جنگیم
در کنار ایران و حزب‌الله علیه تروریسم می‌جنگیم

سفیر روسیه در لبنان نشست آتی در شهر سوچی درباره حل و فصل اوضاع سوریه را نقطه اوج مرحله پیروزی‌ها در این کشور دانست و روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را ثابت توصیف کرد.  به نقل از المیادین، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد: نشست آتی […]

سفیر روسیه در لبنان نشست آتی در شهر سوچی درباره حل و فصل اوضاع سوریه را نقطه اوج مرحله پیروزی‌ها در این کشور دانست و روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را ثابت توصیف کرد.

 به نقل از المیادین، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد: نشست آتی در سوچی روسیه درباره بحران سوریه بیانگر نقطه اوج مرحله پیروزی‌ها و برنامه ریزی درباره مرحله آینده است.

وی افزود: باید طرح از بین بردن تروریست‌ها تکمیل شده و آوارگان به روستاهای خود بازگردند.

سفیر روسیه در لبنان گفت که با بازگشت حاکمیت دولت سوریه بر سراسر خاک این کشور، خروج نیروهای خارجی امری طبیعی محسوب می‌شود.

زاسپکین تاکید کرد: “ما در سوریه در کنار هم‌پیمانان سوریه از جمله ایران و حزب الله با تروریسم می‌جنگیم”.

وی روابط کشورش با ایران را ثابت توصیف کرد و گفت: علاوه بر همکاری در سوریه بین مسکو و تهران، همکاری اقتصادی نیز بین دو طرف برقرار است.

زاسپکین خاطرنشان کرد: حضور ایران در سوریه از نظر روسیه مشکل به حساب نمی‌آید.

وی افزود: حضور روسیه در سوریه برای پیروزی بر تروریسم است و نه برخورد با کشورهای منطقه.

زاسپکین در ادامه اظهار کرد: به کسانی که می‌گویند ایران نقشی مخرب دارد، می‌گوییم که نقش ایران در منطقه بسیار مثبت است.

وی درباره نقش آمریکا در سوریه گفت: هر اندازه آمریکایی‌ها ادعا کنند که با تروریسم در سوریه می‌جنگند؛ با نزدیک شدن آزادسازی کامل این کشور ثابت می‌شود که بهانه آنها واهی است.

زاسپکین خواستار هوشیاری در قبال هرگونه واکنش آمریکا بعد از دیدار اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در شهر سوچی شد و بر پایبندی کشورش به مفاد اساسی فرایند ژنو برای حل و فصل اوضاع سوریه تاکید کرد.

وی ادامه داد: روسیه نقشه راهی برای حل و فصل وضعیت سوریه دارد و برای آن زمان تعیین نمی‌کند. اصلاحات در سوریه برای دولت و مخالفان سوریه شرکت کننده در فرایند گفت‌وگو مفید است.

سفیر روسیه در بیروت درباره اقدامات ترکیه تصریح کرد: منافع ترکیه در سوریه تغییر کرده است. ترکیه نیز به مانند هر کشور دیگری در خاورمیانه، به دنبال حفظ تمامیت ارضی خود است.

وی گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه با موضوع سلاح شیمیایی در سوریه بازی‌ می‌کنند.

وی پیش بینی کرد که تحریم‌های آمریکا در رویکرد سیاسی روسیه تاثیر برجای نگذارد.

زاسپکین درباره توافق هسته‌ای ایران نیز گفت: افزودن موضوع موشک‌های بالستیک به این توافق، در را برای بحث و گفت‌وگو درخصوص توافق جدیدی باز می‌کند.”

این مقام روس در پایان تصریح کرد: بعید می‌دانم که گزینه نظامی راه حل مناسبی برای حل و فصل درگیری‌های عربی-اسرائیلی باشد.