دسترسی عمومی به وای‌‌ فای ۶ در کنگره جهانی موبایل
دسترسی عمومی به وای‌‌ فای ۶ در کنگره جهانی موبایل
در محل برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ در بارسلون اسپانیا، برای اولین بار خدمات عمومی پرسرعت وای فای ۶ ارائه خواهد شد تا همگان از قابلیت‌های آن مطلع شوند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، امسال کنگره جهانی موبایل از ۲۴ تا ۲۷ فوریه برگزار می‌شود و با هدف اطلاع رسانی از برترین فناوری‌های ارتباطی و اطلاع رسانی افراد حاضر در محل برگزاری این کنگره در بارسلونا می‌توانند از فناوری وای فای ۶ استفاده کنند.”دسترسی عمومی به وای‌‌ فای ۶ در کنگره جهانی موبایل ”

با ارائه این خدمات باکیفیت ترین و سریع ترین سرویس وای فای در کل اروپا در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل در بارسلون در دسترس خواهد بود.

وای فای ۶ تا ۴۰ درصد سریع‌تر از بهترین استاندارد وای فای موجود در جهان بوده و سرعت انتقال داده‌ها از طریق آن به میزان چشمگیری ارتقا می‌یابد. همچنین با استفاده از وای فای ۶ میزان مصرف باتری گوشی‌ها و تبلت‌ها کاهش می‌یابد.

انتظار می‌رود امسال این نمایشگاه با استقبال گسترده‌ای مواجه شود. هر سال بیش از ۲.۵ میلیون بازدیدکننده از ۲۰۰ کشور جهان از نمایشگاه‌های تجاری و علمی برگزار شده در بارسلون بازدید می‌کنند. غرفه‌های کنگره جهانی موبایل در محیطی به مساحت بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع تشکیل می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات Wi-Fi 6 سیستم نام‌گذاری جدید است: استفاده از یک توالی ساده از اعداد، ردیابی استانداردها و اطمینان از تنظیمات سازگار را امکان‌پذیر می‌سازد. عبارت تخصصی‌تر برای وای‌فای ۶، ۸۰۲٫۱۱ax است.”دسترسی عمومی به وای‌‌ فای ۶ در کنگره جهانی موبایل ”

نام استانداردهای قدیمی هم در حال تغییر است؛ برای مثال ۸۰۲٫۱۱ac به Wi-Fi 5 و ۸۰۲٫۱۱n به Wifi 5 تبدیل شده و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند. از سال ۲۰۱۹ منتظر نام جدید Wi-Fi6 روی محصولات سخت‌افزاری و داخل منوهای نرم‌افزاری و همین‌طور لوگوهای کوچک شبیه به لوگوهای گوگل‌ برای دستگاه‌های کروم کست

آخرین نسل wifi در دو حوزه پیشرفت کرده است: سرعت خام و بازدهی (اگر wifi یک آزادراه باشد، این به معنی ماکزیمم بالاتر محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه و لاین‌های بیشتر برای کنترل همزمان آن‌ها است). Wi-Fi 6 از ویدئو استریمینگ ۸K پشتیبانی می‌کند (که تأمین‌کننده‌ی اینترنت برای دسترسی به سرعت‌های دانلود در اختیار شما قرار می‌دهد).

در عمل این پیشرفت‌ها به معنی پشتیبانی از نرخ‌های انتقال ۱.۱ گیگابیت در ثانیه روی باند ۲.۴ گیگاهرتز (با چهار استریم در دسترس) و ۴.۸ گیگابیت در ثانیه روی باند ۵ گیگاهرتز (با هشت استریم موجود) است؛ اگرچه این فناوری هنوز در حال تصحیح بوده و سال آینده عرضه می‌شود (این سرعت‌ها افزایش خواهند یافت، برای مثال سرعت در آزمایشگاه به ۱۰ گیگابیت در ثانیه هم خواهد رسید). به‌طور کلی با ظهور wifi 6 می‌توانید انتظار سرعت ۴ تا ۱۰ برابر سرعت فعلی را داشته باشید.

 

یکی از مزایای مهم Wifi 6 بهبود بازدهی است که به معنی مصرف توان کمتر و عمر طولانی‌تر باتری (هزینه‌های کمتر برق) است. به‌سختی می‌توان مقدار دقیق این تفاوت را توصیف کرد چرا که هنوز wi-fi 6 نهایی نشده است؛ به این صورت طول عمر تلفن همراه یا لپ‌تاپ افزایش خواهد یافت.

بهبود سخت‌افزار و میان‌افزار Wi-Fi 6 هم به معنی عملکرد بهتر آن در محیط‌های شلوغ است. یک مجموعه از معیارهای دیگر (مثل دیوارها، موج‌های مایکروویو، تعداد افرادی که در خانه‌ی شما از نت فلیکس استفاده می‌کنند) هم بر سرعت نهایی تأثیر خواهند گذاشت.

باشید.

  • منبع خبر : مهر