دستور تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نگهداری/جدیدترین وضعیت تزریق دز سوم واکسن
دستور تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نگهداری/جدیدترین وضعیت تزریق دز سوم واکسن
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ضمن تشریح جدیدترین اقدامات بهزیستی استان برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان، توضیحاتی درباره تزریق دز سوم واکسن کرونا به معلولان بسترگرا ارائه داد.

به گزارش صبح اقتصاد معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ضمن تشریح جدیدترین اقدامات بهزیستی استان برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان، توضیحاتی درباره تزریق دز سوم واکسن کرونا به معلولان بسترگرا ارائه داد.

سیداحمد خادم در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جدیدترین اقدامات بهزیستی استان تهران برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان و معلولان اظهار کرد: باتوجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود شاید بحرانی رخ دهد، در سازمان بهزیستی برای افزایش ضریب اطمینان تمهیدات لازم اندیشیده شد. یکی از این موارد تاکید مجدد به کل کارکنان دستگاه و مراکز غیردولتی نگهداری سالمندان و معلولان بود تا نسبت به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و تشدید موارد بهداشتی اقدام موثر و مجدانه‌ای داشته باشند و در صورتی که موارد مشکوکی را هم مشاهده کردند، به سرعت اطلاع دهند تا بتوان کار را مدیریت و دامنه گسترش بیماری را محدود کرد.

وی با اشاره به میزان افراد واکسینه شده در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان و معلولان اظهار کرد: جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار و ۱۵۴ نفر از افراد در مراکز بستری هستند که با احتساب کارکنان و پرسنل فعال در مجموع جمعیت ۱۴ هزار و ۱۷۷ نفری را تشکیل می‌دهند که در مرحله اول موفق به تزریق دز اول به ۹۴.۷۹ درصد افراد در مراکز و برای دز دوم موفق به تزریق برای ۹۲ درصد افراد شدیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران یادآور شد: باتوجه به اینکه برنامه واکسیناسیون دز سوم منطبق بر زمان مجاز برای هر فردی است، تاکنون توانستیم برای ۳۰.۴۲ درصد افراد واکسن دز سوم را تزریق کنیم. امید است بتوانیم آن دسته از افرادی که در مراکز بستری هستند و تاکنون رضایت به تزریق واکسن نداده‌اند را قانع کنیم تا همکاری داشته باشند و بتوان ضریب ایمنی را در حد مطلوبی بالا برد.

وی در ادامه درخصوص چگونگی تزریق دز سوم واکسن کرونا به معلولان بسترگرا اظهار کرد: افراد بسترگرا در فاز اول و دوم از طریق شبکه‌های بهداشت اقدام کردند و به دلیل اینکه دسترسی به تاریخ دقیق زمان واکسن این افراد نداریم، لاجرم باید براساس زمان‌هایی که واکسن زده‌اند با مراجعه به شبکه‌های بهداشت و مراکز واکسیناسیون، دز سوم را هم دریافت کنند. البته آن دسته از معلولان بسترگرایی که نیازمند کمک ما هستند، برای دریافت دز سوم واکسن به ما اعلام کرده و ما تلاش می‌کنیم با هماهنگی با تیم‌های سیار از طریق شبکه‌های بهداشت، واکسن آنها را تزریق کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که باتوجه به ورود سویه جدید ویروس آیا مراکز محدودیت‌های جدیدی را اعمال نکرده‌اند؟ گفت: روز گذشته بخشنامه‌ای را مبنی بر تشدید شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تنظیم کردیم. در این بخشنامه قید شده رفت و آمدها کمتر شود و همچنین توصیه داریم افراد از طریق شبکه‌های مجازی کارهای خود را دنبال کنند تا تردد کمتر باشد.

خادم این را هم گفت که اخیرا طرح نظارت بر مراکز را دنبال می‌کنیم و نظارت بر فعالیت مراکز را مشتمل بر ارتباطات مجازی خواهیم داشت تا کنترل مناسب و پیشگیری عاقلانه و هوشمندانه‌ای برای کنترل سویه جدید به کار گیریم.