دستور رییسی درباره ارایه گزارش وضعیت زندان ها و بازداشت های غیرضرور هر استان
دستور رییسی درباره ارایه گزارش وضعیت زندان ها و بازداشت های غیرضرور هر استان
رییس قوه قضائیه ضمن «تقدیر از بازدیدهای سرزده از زندان های استان ها» به رئیس سازمان زندان ها دستور داد: گزارش وضعیت زندان ها و بخصوص بازداشت های غیرضرور هر استان ضمن انعکاس به رئیس کل دادگستری استان به حوزه ریاست ارسال شود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد رییس قوه قضائیه ضمن «تقدیر از بازدیدهای سرزده از زندان های استان ها» به رئیس سازمان زندان ها دستور داد: گزارش وضعیت زندان ها و بخصوص بازداشت های غیرضرور هر استان ضمن انعکاس به رئیس کل دادگستری استان به حوزه ریاست ارسال شود.”دستور رییسی درباره ارایه گزارش وضعیت زندان ها و بازداشت های غیرضرور هر استان”

آیت الله رئیسی تاکید کرد: معاون قضایی زندان ها،  مسائل زندانیان را با استفاده از کارشناسان حقوقی دنبال کند و گلایه ها و مشکلات را پیگیری نماید. سازمان زندان ها ضامن اجرای دستورات و بخشنامه های رییس قوه قضاییه در زندان ها می باشد.دستور رییسی درباره ارایه گزارش وضعیت زندان ها و بازداشت های غیرضرور هر استان”

رئیس قوه قضاییه همچنین با عنایت به تغییرات هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان در این دستور مقرر کرد: رویکرد بنیاد در آینده باید ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان باشد.

یدالله موحد در جلسه بررسی وضعیت زندان های استان کرمان افزود: اداره کل زندان های استان کرمان در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی  و سایر مجموعه های مرتبط از ورود بیماران مبتلا به کرونا به بندهای بسته جلوگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام زمان مرخصی برخی مددجویان و افزایش ورودی ها به زندان ها نگرانی هایی درباره احتمال ورود این ویروس به زندان ها ایجاد شده که با انجام تدابیر لازم تلاش می شود که از ورود این بیماری به زندان ها جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که وضعیت سلامت مددجویان زندان ها از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ به صورت مستمر مورد سنجش قرار گرفته و به شدت تحت کنترل است، اظهارداشت: لازم است که به خانواده زندانیان اطمینان لازم داده شود که وضعیت سلامت مددجویان زندان ها همواره تحت سنجش و بررسی است تا از نگرانی های آنها جلوگیری شود.

موحد گفت: دادگستری استان کرمان تلاش می کند که از مجاری قانونی لازم زمینه تمدید مرخصی برخی مددجویان زندان ها را دنبال کرده و با سایر تدابیر مورد نیاز، وضعیت سلامت کنونی در زندان ها را به نحوی حفظ کندکه امنیت و آرامش جامعه نیز تداوم یابد.

  • منبع خبر : ایسنا