دستگاه قضایی نمی‌تواند به تنهایی همه گرانفروشی را حل کند
دستگاه قضایی نمی‌تواند به تنهایی همه گرانفروشی را حل کند
معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر چنانچه دستگاه‌های مسئول به طور جدی وارد میدان نشوند اینجا دستگاه قضایی نمی‌تواند به تنهایی همه گرانفروشی را حل کند.

محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان پزشکی قانونی اظهار داشت: امروز یکی از مورد توجه دوست و دشمن قرار دارد بحث فناوری‌های نوین است قوه‌قضائیه به شدت مدافع این موضوع است که کشور از فناوری‌های نوین استفاده صحیح کند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز برخی از تروریست‌ها،کلاهبرداران و دشمن از فضای مجازی استفاده می‌کنند و باعث افزایش جرم و جنایت و افزایش کار قوه قضائیه می‌شوند و آرامش مردم را به هم می‌ریزند و در کشور ناامنی ایجاد می‌کند.

* اگر زیرساخت‌های عمومی را ساماندهی نکنیم بعداً هزینه‌های بیشتری را باید بپردازیم

اژه‌ای افزود: مسائل اخلاقی و ارزشی که در جامعه باید بر طبقه جوان و نوجوان و به خصوص در کودکان مطرح شود تأثیر بد اخلاقی‌های فضای مجازی قرار می‌گیرد، این موضوعی است که باید همه دستگاه‌های مسؤول به خصوص شورای عالی فضای مجازی که ریاست آن را رئیس جمهور برعهده دارد عنایت بیشتری به این موضوعات داشته باشند برخی از مسائل را ساماندهی کنند اگر چنانچه در ایجاد زیرساخت‌های عمومی تأخیر داشته باشیم و آن را ساماندهی نکنیم بعداً باید هزینه‌های بیشتری را بپردازیم.

وی گفت: قوه قضائیه به دنبال این است که جلوی جرایم را در فضای مجازی بگیرد مسؤولین ذیربط هم باید توصیه کند که زیرساخت‌های ما بومی شود و فضای مجازی رها شده حتماً به ضرر کشور است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در راستای حمایت از پیام رسان‌های داخلی اقدامات صورت گرفته اما تأخیر وجود دارد و باید بیشتر از این و جلوتر از این از پیام‌های پیام رسان‌های داخلی حمایت می‌کردیم در حال حاضر تلاش می‌شود این کار صورت بگیرد، در زیر ساخت‌های بومی تأخیر داریم و و با توجه به فضای موجود باید سرعت بیشتری برای انجام این کار در نظر گرفته شود.

* دولت، صنوف و تعزیرات متولی اصلی مقابله اساسی با گرانی

اژه‌ای در خصوص موضوع گرانی توضیح داد: مقابله اساسی در مقابل گرانی‌ها متولی دارد، دولت، صنوف و تعزیرات حکومتی باید نقش اصلی را در این راستا ایفا کنند، قوه قضائیه بیش از یک سال قبل اعلام کرد دولت کمک خواهد کرد و حتی غیر از وظایف ذاتی نیز به کمک دولت خواهد آمد، اگر کسی احتکار عمده داشته باشد، گرانفروشی کرده باشد و تقلبی صورت داده باشد وظیفه ذاتی قوه قضائیه است که با آن برخورد کند، اما در غیر این موارد که امروزه قانون‌گذاران را به عهده دولت گذاشته است دولت باید پیش‌قدم شود و ما اعلام کردیم در امور راهبردی قوه قضائیه حاضریم کمک کنیم دادستان کشور، با همکاری تعزیرات، ستادهایی را در استان‌های مختلف به وجود آورده که تلاش‌های آنها موثر بوده است، اگر چنانچه دستگاه‌های مسؤول به طور جدی وارد میدان نشوند اینجا دستگاه قضایی نمی‌تواند به تنهایی همه گرانفروشی را حل کند.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین