دستگیری ۲۰ دلال مرغ در تهران
دستگیری ۲۰ دلال مرغ در تهران
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۲۰ دلال مرغ خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال نوسانات ایجاد شده در قیمت مرغ و کمیاب شدن آن در برخی از مناطق در روزهای پایانی سال گذشته بود که پلیس به این موضوع ورود کرد و با انجام عملیات‌های مختلف اقدام به دستگیری دلالان و سوجویان در این فضا کرد. “دستگیری ۲۰ دلال مرغ در تهران”

وی با بیان اینکه برخورد با هرگونه اخلال در بازار مرغ به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار داشت، گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون و در مجموع اقدامات و عملیات‌های انجام شده تاکنون ۲۰ دلال مرغ در عملیات‌های جداگانه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت:‌ بیش از ۵۳ تن مرغ نیز در این مدت کشف و در بازار توزیع شد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد بازگشت آرامش به بازار هستیم.

به گفته گودرزی، اقدامات و نظارت پلیس امنیت اقتصادی بر این بازار همچنان ادامه خواهد داشت و پلیس به سودجویان و دلالان اجازه سوءاستفاده و گرانفروشی را نخواهد داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی دراین‌باره گفت:‌ یکی از اقدامات خوبی که در راستای هوشمندسازی و کاهش مراجعات حضوری انجام شده توسعه خدمات الکترونیکی است. اما در این میان ممکن است افراد سودجو با ایجاد آدرس‌های مشابه و با شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از شهروندان کنند.

وی ادامه داد:‌در همین راستا نیز اخیرا موردی مشاهده شد که در آن افراد سودجو اقدام به جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام الکترونیک قوه قضاییه کرده و با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکواییه، ابلاغ حکم و … کاربران را به آدرس جعلی هدایت و با درخواست کسر وجه نقد، حساب این افراد را خالی کرده‌اند.

رجبی با بیان اینکه اعلام مواردی نظیر ثبت شکایت، احضار، ابلاغ حکم و … جزو مواردی است که کنجکاوی و حساسیت شهروندان را به دنبال دارد، گفت: در همین راستا نیز مجرمان سایبری با ارسال چنین محتوایی حساسیت کاربر را برانگیخته و حتی ممکن است فرد با علم به اینکه هیچ شکایتی از وی به ثبت نرسیده یا از کسی شکایتی نداشته، بازهم از روی کنجکاوی وارد لینک شده و به بهانه کم بودن مبلغ درخواستی مبلغ مذکور را نیز پرداخت کند. غافل از اینکه امکان برداشت مبالغ بیشتر از حساب بانکی وجود داشته و سودجویان اقدام به خالی کردن حساب می‌کنند.

  • منبع خبر : ایسنا