دشمن می‌خواهد هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها را پای رهبری بنویسد
دشمن می‌خواهد هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها را پای رهبری بنویسد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقشه شوم دشمنان ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها پای رهبری است، گفت: رهبرانقلاب اقدامات بسیاری را در حوزه‌های کلان برای حل مشکلات کشور انجام داده‌اند. آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه شنبه) در پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ما قبل از […]

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقشه شوم دشمنان ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها پای رهبری است، گفت: رهبرانقلاب اقدامات بسیاری را در حوزه‌های کلان برای حل مشکلات کشور انجام داده‌اند.

آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه شنبه) در پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ما قبل از هر کاری بیش از آنکه به موارد دیگر توجه کنیم، به قرآن رجوع خواهیم کرد و این حقیقت را باید دریافت. اگر این قرآن را همیشه پیش روی خود داشته باشیم موفقیت و سعادت را خواهیم داشت.

وی افزود: تا می توانیم باید قرآن بخوانیم و به آن توجه کنیم تا سرمشق ما در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی زندگی باشد چراکه در قیامت انسان همه اعمال خود را پیش رویش می‌بیند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تلاش برای ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها به پای رهبری یکی از دسیسه‌های دشمن است، آنها می‌خواهند نا بسامانی‌هایی که در مملکت هست، همه را به پای رهبری بنویسند و اینطور وانمود کنند که رهبری همه‌کاره است و دیگر نهادها و قوا کاره‌ای نیستند؛ اینها نقشه شوم دشمن است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه رهبری اقدامات بسیاری را در حوزه های کلان برای حل مشکلات کشور انجام داده‌اند، تصریح کرد: رهبری با اعطای اختیارات خصوصا به دستگاه قضایی برای برخورد سریع و قاطع با مفسدان اقتصادی، قفل را شکستند و راه را برای این موضوع باز گذاشتند.

وی گفت: رهبری خطوط کلی و سیاست‌های کلان را تعیین می‌کنند، در موضوع هسته‌ای ایشان در سخنرانی اخیر خود اعلام کردند که تیم مذاکره کننده هسته ای خطوط قرمز را رعایت نکرده است. از طرف دیگر، تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی با حضور سران سه قوه با اختیارات ویژه از دیگر کارهای راهگشای رهبری بود که راهی آسان برای حل مشکلات اقتصادی به حساب می آید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تعیین کارگروه آسیب‌های اجتماعی با حضور روسای قوا و دستگاه‌های مرتبط از سوی رهبری اقدام دیگری بود که ایشان انجام دادند، تاکید کرد: چه کار دیگری باید ایشان انجام می دادند که ندادند. برگزاری جلسات مختلف با هیات دولت و تعیین سیاست‌های کلان کشور و توصیه‌های راهگشا به مسئولان از دیگر اقدامات رهبر معظم انقلاب بود که تاکنون این مهم به خوبی انجام شده است.

آیت الله جنتی عنوان کرد: حل مشکلات این کشور امکان ندارد مگر اینکه امور به دست جوانان مومن انقلابی و متعهد سپرده شود و تا این کار صورت نگیرد فایده ای ندارد. اگر فلان وزیر، معاون و مدیر کل روحیه انقلابی نداشته باشند کارها می خوابد و مملکت امروز دچار این مساله است.

وی ادامه داد: رهبری سیاست های کلان را هدایت می کند و مسائل اجرایی کشور برعهده مسئولان است که خودشان هم باید پاسخگو باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در خصوص خروج آمریکا از برجام نیز تاکید کرد: ما به همه تعهدات خود پایبند بودیم ولی آمریکا هرگز به تعهدات و قرارهایی که داشت پایبند نبود. اروپا نیز همانطور که گفت از برجام خارج نمی شود اما عملا با پیش کشیدن بحث های موشکی و دیگر مسائل مسیر مناسبی را طی نمی‌کند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به عبرت گیری از اعتماد به شیطان بزرگ گفت: باور کنیم که آمریکا قابل اعتماد نیست. آمریکا معلوم است که در گذشته چه کرده و در آینده می خواهد چه کند. ما با چه اعتمادی می‌توانیم سر میز مذاکره با آنها بنشینیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: عده ای به دنبال تحمیل هزینه های برجام بر رهبری هستند، در حالی که ایشان هشدارهای لازم را تذکر داده اند.

وی گفت: اروپا بسته ای ارائه کرده که حتی انتقاد آقای دکتر ظریف را برانگیخته است. رهبری فرمودند که اروپا باید حسن نیت خود را ثابت کند.

آیت‌الله اظهار داشت: ترامپ مجددا برای فریب مردم گفته می خواهد با مقامات ایران بدون پیش شرط مذاکره کند. رهبری فرمودند هیچ کسی و هیچ مقامی حق ندارد با این ها مذاکره کند. آقای روحانی و همراهانش که می خواهند به نیویورک بروند، باید به این نکته رهبری توجه داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نوسانات بازار ارز و با تاکید بر اینکه باید با کسانی که عامل این نوسانات هستند برخورد شود، گفت: رئیس قوه قضاییه باید در این موضوع پیگیر باشد و با کسانی که متهمان اصلی در این زمینه هستند برخورد شود و آنان را به دست عدالت بسپارند.

وی خطاب به آیت الله آملی لاریجانی افزود: برادر عزیز آقای آملی! باید به سراغ دانه دشت ها بروید؛ با آفتابه دزدها همه می توانند مبارزه کنند؛ باید با آن هایی که عامل تشنج هستند، برخورد شود.

آیت الله جنتی تاکید کرد: مردم ناراضی هستند و حق دارند که ناراضی باشند اما ما مسئولان باید طوری عمل کنیم که قلب آنها آرام شود و بتوانند راحت تر این شرایط را پشت سر بگذارند. باید سیاست پولی و ارزی درستی در کشور حاکم و جلوی احتکار و سود جویانی که خون مردم را در شیشه کرده اند، گرفته شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: این محتکران به گونه‌ای عمل کرده‌اند که حتی پوشاک نوزادان را در انبارها نگه داشته اند و مردم را حتی در این زمینه دچار مشکل کرده اند.

وی گفت: در این شرایط نباید مدیری حقوق نجومی دریافت کند. در این شرایط باید اهتمام جدی مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

آیت الله جنتی با اشاره به پیروزی محور مقاومت در منطقه اظهار داشت: مقاومت مردم یمن در برابر کودک کشی و وحشی گری سعودی ها ستودنی است که در این شرایط هم ایستاده اند و مقاومت می‌کنند؛ این درحالی است که دشمنان این مردم، دلارهای زیادی برای رسیدن به موفقیت در این زمینه خرج کرده اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آمریکا و وابستگانش کمر به قتل نظام اسلامی بسته‌اند و مسئله براندازی از سوی آنان در حال پیگیری است اما همه دنیا باید بدانند که ما برجای خود می‌مانیم.

وی با بیان اینکه نباید در برابر سختی‌ها تسلیم شویم، افزود: ما باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، تحریم ها می‌تواند این فایده را داشته باشد که به خودمان اتکا کنیم.