دعوت آمریکا برای احیای مذاکرات صلح خاورمیانه
دعوت آمریکا برای احیای مذاکرات صلح خاورمیانه
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی به حمله اخیر انصارالله یمن به عربستان، مسائل مربوط به افغانستان، فلسطین و رژیم صهیونیستی، لبنان و ونزوئلا پرداخت.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی با اشاره به حملات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به جنبش انصارالله به عربستان گفت که این حملات “غیر قابل قبول” و “خطرناک” هستند و جان غیر نظامیان و آمریکایی‌ها را تهدید کرد.”دعوت آمریکا برای احیای مذاکرات صلح خاورمیانه”

وی با چشم‌پوشی از تجاوزات ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی به ملت بی‌سلاح یمن، مدعی شد: چنین حملاتی اقدامی نیست که توسط یک گروه جدی در زمینه صلح انجام شوند و حوثی‌ها باید این حملات را متوقف کرده و آمادگی‌شان برای ورود به روند سیاسی و مذاکره برای دستیابی به صلح را نشان دهند.

پرایس درباره افغانستان نیز گفت: زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان دوشنبه به اسلام آباد سفر کرد و این سفر را برای حمایت از روند مذاکره با طالبان انجام داد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا به همراه میانجیگران در پاکستان و قطر برای موفقیت آمیز بودن روند مذاکرات صلح افغانستان تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مسئله فلسطین نیز تأکید کرد: هدف همچنان تحقق راه حل “دو کشوری” است و دو طرف را به ازسرگیری مذاکرات دعوت می‌کنیم و “اسرائیل” از سال ۱۹۶۷ کرانه باختری را اشغال کرده است.

وی ادامه داد: ما در دولت آمریکا به دنبال توسعه همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین هستیم و ترتیبات حضور دیپلماتیک آمریکا در “اسرائیل” و قدس را بار دیگر بررسی می‌کنیم و درصدد از سرگیری حمایت مادی و بشردوستانه از آوارگان فلسطینی هستیم.

وی درباره چشم‌انداز دولت آمریکا درباره ونزوئلا نیز اظهار کرد: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از خواسته‌های دموکراتیک ملت ونزوئلا حمایت می‌کند و از طریق کمک‌های بشردوستانه به حمایت از آنها پایبندیم و رفتارهای نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در راستای منافع ملت این کشور نیست.

پرایس در بخش دیگری از اظهاراتش درباره لبنان نیز تصریح کرد: واشنگتن در کنار شرکای بین‌المللی دیگر اوضاع لبنان را زیر نظر دارد و سیاستمداران این کشور را برای ایجاد یک راه حل برای خدمت به ملت لبنان تشویق کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا