دعوت سوئیس از ایران برای مشارکت در طرح صلح آبی
دعوت سوئیس از ایران برای مشارکت در طرح صلح آبی
سفیر سوئیس از ایران برای عضویت در شورای سیاست‌گذاری و مدیریت طرح صلح آبی (Blue peace) دعوت به همکاری کرد.

دعوت سوئیس از ایران برای مشارکت در طرح «صلح آبی»

سفیر سوئیس از ایران برای عضویت در شورای سیاست‌گذاری و مدیریت طرح صلح آبی (Blue peace) دعوت به همکاری کرد.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مارکوس لایتنر” سفیر سوئیس در ایران عصر دوشنبه با حضور در ساختمان وزارت نیرو در نشست با  آقای قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: طرح صلح آبی موقعیتی است که با ابتکار کشور سوئیس برای تبدیل موضوع آب از “مناقشه” به “صلح” در بین کشور‌های منطقه خاورمیانه ایجاد شده است.
وی از ایران دعوت کرد تا ضمن قبول عضویت در شورای سیاست‌گذاری و مدیریت این سازوکار، با این طرح همکاری و مشارکت کند.
آقای “قاسم تقی‌زاده خامسی” معاون آب و آبفای وزیر نیرو نیز با اشاره به پیشنهاد ایجاد مرکز همکاری منطقه‌ای شرکت‌های استارتاپی در حوزه آب و آبفا از سوی سوئیس گفت: ایران به‌دلیل تجربه ۳۰۰۰ ساله در مقوله آب، از حیث نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مرتبط از ظرفیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به پیشینه بهره‌گیری ایرانیان از قنات، افزود: حفر قنات در کشور نشان می‌دهد مردم ایران از روزگاران قدیم آب را به شیوه‌های مختلف و ابداعی استحصال کرده‌اند.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو تاکید کرد: معتقدیم ایران با ظرفیت‌هایی که در این زمینه دارد می‌تواند برای کشور‌های دیگر منطقه مفید باشد.
اخیراً کارگاه آموزشی شرکت‌های استارتاپی در حوزه آب و آبفا با همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب و موسسه سوئیسی دانش‌بنیان CEWAS در ایران برگزار و طی آن پیشنهاد ایجاد مرکز همکاری منطقه‌ای شرکت‌های استارتاپی در حوزه آب و آبفا با هدف همکاری، بهره‌مندی از تجارب و نوآوری‌های کشور‌های منطقه در زمینه آب و آبفا ارائه شد.
قرار است کشور سوئیس موسسه دانش‌بنیان CEWAS را برای همکاری با ایران و سپس دیگر کشور‌های منطقه فعال کرده تا ایران به عنوان هاب در این زمینه عمل کند.