دفاع نماینده ایران در مجمع جهانی شطرنج
دفاع نماینده ایران در مجمع جهانی شطرنج
نودویکمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی شطرنج روز گذشته (یکشنبه) به صورت آنلاین و وبینار برگزار شد که نماینده ایران دفاعیاتی را در رابطه با هجمه های اخیر مطرح کرد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد نودویکمین مجمع عمومی فدراسیون جهانی شطرنج به صورت آنلاین و وبینار برگزار شد. این درحالی بود که صحبت هایی از تعلیق شطرنج ایران شنیده شده و نایجل شورت نایب رئیس انگلیسی فدراسیون جهانی چندین بار ایران را تهدید به تعلیق کرده بود.”دفاع نماینده ایران در مجمع جهانی شطرنج”

فرهاد نیکو خصال سرپرست فدراسیون شطرنج که نماینده ایران در این جلسه بود به همراه شادی پریدر به دفاع از مواضع ایران پرداخت.

نیکو خصال نماینده فدراسیون شطرنج در این مجمع آنلاین اظهار کرد: فدراسیون شطرنج ایران طی سال های گذشته اقدامات زیادی برای توسعه شطرنج در ایران انجام داده است و با ۴۵ هزار و ۲۵۲ عضو فیده، نزدیک به ۵ درصد از کل جامعه شطرنج بازان فدراسیون جهانی را تشکیل می دهد.”دفاع نماینده ایران در مجمع جهانی شطرنج”
او ادامه داد: ایران با برگزاری بیش از هزار مسابقه در سال، در رده های اول لیست برگزار کنندگان مسابقه در جهان قرار دارد و این به بدان معنا است که رشته شطرنج در بین مردم ایران محبوبیت ویژه ای دارد.  فدراسیون شطرنج ایران در پاسخ به نامه فیده در تاریخ ۰۸/۰۶/۲۰۲۰ پاسخ خود را در تاریخ ۲۲/۰۶/۲۰۲۰ ارسال کرده است و در خصوص رعایت منشور المپیک هیچ تخلفی مرتکب نشده و با تمام قوا در زمان شیوع کرونا سعی در گسترش رشته شطرنج و بازگرداندن امید بین ۸۰ میلیون نفر داشته است.”دفاع نماینده ایران در مجمع جهانی شطرنج”
او ادامه داد: در ایران هیچ قانونی مبنی بر عدم بازی در مقابل هیچ کشوری وجود ندارد. شش ماه پیش موضوعاتی از سوی فیده اعلام شد و ایران به تمامی موارد پاسخ داد و با فیده به توافق هایی رسیدیم. تصور بر این بود که موضع ما و فیده حل شده و حال سوال اینجاست که چرا پس از شش ماه موضوع از سوی استاد بزرگ، نایجل شورت نسبت به طرح موضوع مجدد اقدام کرده، زمانی که هیچ اتفاق جدیدی در این موضوع رخ نداده است؟”دفاع نماینده ایران در مجمع جهانی شطرنج”

نیکوخصال افزود: مطرح کردن موضوعات تکراری موجب ایجاد فشارهای روحی و روانی به ورزشکاران ما می شود. در خصوص بیانیه فدراسیون شطرنج انگلیس و آقای نایجل شورت که علیه ایران مطرح شده است موضوعات تامل برانگیزی وجود دارد که پاسخ آن به اعضا تحویل داده شده است. از همه اعضا خواهشمندیم پاسخ فدراسیون شطرنج ایران را با دقت مطالعه کنند. از فدراسیون کانادا و انگلیس تقاضا می کنیم که از دخالت در امور داخلی فدراسیون شطرنج سایر کشور ها خودداری کنند. عجیب است فدراسیونی که خودش عضو کمیته ملی المپیک کشورش نیست، از قوانین IOC برای سایر کشور ها صحبت می کند.

درخواست ایران از فیده این است که در اولین فرصت، جلسه هیئت رئیسه فیده در ایران برگزار گردد که شاهد گسترش شطرنج در ایران باشید. از همه متشکرم و ما همه عضو یک خانواده ایم.”دفاع نماینده ایران در مجمع جهانی شطرنج”

نماینده ایران خطاب به نایجل شورت گفت: آقای نایجل شورت توجه شما را به دو موضوع جلب می کنم. اول از آن که ما به نهضت المپیک پایند بوده و تمامی موارد آن را رعایت می کنیم و به شما تذکر می دهیم که از این به بعد از رفتار های سیاسی پرهیز کنید.”دفاع نماینده ایران در مجمع جهانی شطرنج”

  • منبع خبر : ایسنا