دلایل شکست پرسپولیس برابر النصر و نقش رونالدو/ نقطه ضعف سرخپوشان
دلایل شکست پرسپولیس برابر النصر و نقش رونالدو/ نقطه ضعف سرخپوشان
کارشناس فوتبال با بیان اینکه مهاجمان پرسپولیس نتوانستند مقابل النصر انتظارات را برآورده کنند گفت: مسئولان پرسپولیس باید هر چه زودتر نسبت به جذب یک مهاجم جدید اقدام کنند.

حسن خان محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شکست پرسپولیس برابر النصر عربستان در هفته اول لیگ قهرمانان گفت: پرسپولیس در یک روز بد و با اتفاقاتی که برایش افتاد مقابل النصر که ستاره‌های بزرگی هم در اختیار دارد شکست را پذیرا شد.

وی افزود: رونالدو یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال جهان است که حالا در النصر عربستان حضور دارد؛ بازیکنی که می‌تواند در ثانیه‌ها نتیجه را عوض کند و دیدیم که مقابل پرسپولیس اگرچه دوندگی زیادی نداشت اما هوشیارانه بازی کرد و یک پاس گل هم داد و توانست مهره تأثیرگذار باشد.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: چند دلیل برای باخت پرسپولیس وجود دارد. کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه آزادی، صدای هر دو تیم را درآورد. مهدی ترابی که یکی از بهترین‌های سرخپوشان تهرانی است در همان دقایق ابتدایی به خاطر ناهمواری‌های چمن ورزشگاه آزادی دچار آسیب دیدگی شد و زمین را ترک کرد. این اتفاق در دقایق پایانی برای وحید امیری هم رخ داد و او هم دچار آسیب دیدگی شد. حرفه‌ای گری بازیکنان النصر در این زمین بد باعث شد تا آنها بیشتر به جای دویدن در این زمین خراب، توپ را بچرخانند.

وی گفت: ورزشگاه آزادی تنها ورزشگاه بین المللی ما است که مسابقات داخلی و خارجی در آن برگزار می‌شود. بنابراین حتی اگر نیاز باشد باید فوتبال را تعطیل کنیم تا این زمین را همانند چند سال گذشته مرمت کرده تا شاهد آسیب دیدگی بیشتر بازیکنان نباشیم. شاید اگر ترابی در این دیدار مصدوم نمی‌شد اتفاقات دیگری در این دیدار رخ می‌داد و پرسپولیس در مقابل حریف عربستانی شکست نمی‌خورد.

کارشناس فوتبال با انتقاد از عملکرد سرلک که منجر به اخراج او شد گفت: از بازیکنی که مدعی پیراهن تیم ملی است و تجربه بالایی دارد چنین رفتاری بعید است. بازیکن باید خونسرد باشد و آرامش خود را حفظ کند. از خطاهای بی مورد پرهیز کند و اجازه ندهد که داور به راحتی به او کارت نشان دهد. اخراج سرلک هم یک ضربه دیگر به پرسپولیس بود که منجر به شکست این تیم شد. در مقابل النصر پرمهره و پرستاره ده نفره بازی کردن کار سختی است که تاوان دارد و پرسپولیس هم تاوان اخراج سرلک را با شکست دو بر صفر داد.

خان محمدی در خصوص عملکرد شهاب زاهدی مهاجم سرخپوشان هم گفت: انتظار از زاهدی بیشتر است. او در اروپا بازی کرده و نباید به راحتی موقعیت‌ها را از دست بدهد. مگر یک مهاجم در یک بازی چند موقعیت مسلم گل به دست می‌آورد که بخواهد به راحتی آن را از دست بدهد. در روزی که پرسپولیس روز خوبش نبود شهاب زاهدی هم عملکرد ضعیفی داشت. دو موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد و دقیقاً همان موقعیتی که در چند قدمی دروازه از دست داد مهاجم عربستان به راحتی آن را به گل دوم النصر تبدیل کرد و باعث شد تا امیدهای پرسپولیس در دقایق پایانی به ناامیدی تبدیل شود.

وی با انتقاد از مسئولین باشگاه پرسپولیس گفت: مسئولان پرسپولیس باید هر چه زودتر به فکر جذب یک مهاجم خوب باشند. با این وضعیت نه تنها در لیگ قهرمانان بلکه در لیگ داخلی هم به مشکل خواهیم خورد. اگر چه بازی‌های زیادی در لیگ قهرمانان و لیگ داخلی باقی مانده است اما اگر مهاجمی نباشد که گلزنی کند تیم به راحتی امتیاز از دست می‌دهد و کارش برای رسیدن به قهرمانی سخت می‌شود.

کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد نساجی مازندران و سپاهان اصفهان در هفته اول لیگ قهرمانان گفت: نساجی به یک برد خوب دست پیدا کرد و حالا با روحیه‌ای بهتر به انتظار حریف بعدی نشسته است اگر چه آنها هم کار سختی در پیش دارند اما این برد، تیم رحمتی را به آینده امیدوارتر کرده است. از سپاهان هم انتظار بیشتری می‌رود. این تیم یکی از پرمهره ترین تیم‌های حال حاضر کشور است و انتظار می‌رود در دیدارهای آینده نتایج بهتری هم به دست بیاورد.