دلیل اخذ کد ملی هنگام فروش بلیت در متروی تهران چیست؟
دلیل اخذ کد ملی هنگام فروش بلیت در متروی تهران چیست؟
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره دلیل اخذ کد ملی هنگام فروش بلیت در متروی تهران توضیح داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره دلیل اخذ کد ملی هنگام فروش بلیت در متروی تهران توضیح داد.”دلیل اخذ کد ملی هنگام فروش بلیت در متروی تهران چیست؟”

تهرانی ها برای سفرهای روزانه خود با مترو با مشکلاتی مانند حضور دستفروشان، ازدحام جمعیت و غیره مواجه هستند اما نگرانی از شیوع کرونا در این وسیله عمومی، به مشکلات آنها اضافه شده است؛ حضور افرادی که به کرونا مبتلا شده اند اما هنوز از آن بی اطلاع هستند یا افرادی که علیرغم آگاهی از بیماری خود، به جای قرنطینه از مترو برای ترددهای روزانه خود استفاده می کنند یکی از موضوعاتی بوده که باید برای آن چاره ای اندیشیده میشد.

در این راستا غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در صفحه توییتر خود اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونابرای رهگیری مسافران بیمار در مترو، منحصرا برای خرید کارت بلیت الکترونیکی کد ملی اخذ می شود. مهاجران نیز می توانند تا پیش از ۱۵ اسفند ماه که سیستم، امکان ثبت کد اقامت را ایجاد کند، بدون محدودیت از باجه  کارت های خود را شارژ کنند.

 فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران اظهار کرد: قبلا اعلام کرده بودیم که بلیت‌ها شخصی سازی خواهد شد، شخصی سازی به منظور اعمال و کنترل محدودیت ویروس کرونا است. این کار قبلا هم مطرح بود که در شهرداری این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بلیت‌هایی که صادر و تمدید می‌شوند شخصی سازی شده و با نشان دادن کارت ملی به نام شخص صادر می‌شوند. این کار با کارتهای ملی‌ قدیمی و جدید قابل انجام است و شماره کد ملی مد نظر است.

نوبخت گفت: امیدواریم با همکاری مردم در این طرح کنترل بیشتری صورت گیرد تا این بیماری ریشه کن شود و همه چیز به حالت عادی برگردد.

وی افزود: در آینده فروش کارت بلیت و شارژ آن در همه ایستگاه‌ها با رویت کارت ملی توسط ماموران فروش بلیت انجام می‌شود.

  • منبع خبر : ایران جیب