دلیل حذف اپلیکیشن‌های اپل
دلیل حذف اپلیکیشن‌های اپل
به نظر می‌رسد که اپل باری دیگر برخی از اپلیکیشن‌هایی را که برای کنترل و نظارت والدین بر محتوای مجازی بکار گرفته می‌شده است، از فروشگاه اپ‌استور حذف کرده است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد  این روزها که اخبار متعددی مبنی بر حذف اپلیکیشن های مختلف از فروشگاه اپ استور اپل در فضای مجازی شنیده و منتشر می‌شود، حالا به نظر می‌رسد که برخی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که به منظور کنترل و نظارت والدین بر فعالیت کودکانشان در این پلتفرم وجود داشته، حالا توسط متخصصان فنی اپل شناسایی و حذف شده‌اند.

نخستین بار نیویورک تایمز از این اتفاق خبر داد که سر و صدا و جنجال‌های فراوانی را به راه انداخت.

اپل در پاسخ به این خبر اعلام کرده است که برنامه‌های مذکور از قابلیت و نرم افزار مدیریت دستگاه موبایل یا mobile device management (MDM استفاده کرده‌اند که به اشخاص ثالث نظیر هکرها و مجرمان سایبری به راحتی این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات و حریم خصوصی کاربران دستگاه‌های مذکور دسترسی پیدا کرده و از لوکیشن (محدوده جغرافیایی) و تصاویر شخصی آنها برای اهداف و انگیزه‌های نامشخص خود سو استفاده کنند.

بر اساساً گزارش وب سایت زد دی نت، کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقات داده سنسورتاور به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که اپل قابلیت‌های حداقل ۱۱ برنامه از ۱۷ اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار در این حوزه را از پلتفرم اپ استور حذف و محدود کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا