دموکراتها و استیضاح ترامپ
دموکراتها و استیضاح ترامپ
اولین جلسه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مجلس سنای این کشور برگزار شد تا برنامه دموکرات ها برای مقابله با ترامپ اجرایی شود.

دموکراتها و استیضاح ترامپ

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، اولین جلسه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مجلس سنای این کشور برگزار شد تا برنامه دموکرات ها برای مقابله با ترامپ اجرایی شود. اما ترامپ چگونه شخصیتی است که اینگونه با نقد دموکراتها مواجه شده است؟
پروفسور و استاد رفتار شناسی مک آدامز که شخصیت و رفتارهای دونالد ترامپ را در زمان ها و محل های مختلفی با دقت بررسی کرده، می گوید: رفتارهایی را که وی در شرایط متفاوتی از خود نشان داده هیچکس از فردی در مقام رئیس جمهوری آمریکا انتظار نداشته و نمی پذیرد. ترامپ فردی با رفتار برون گرای افراطی و توافق پذیری بسیار کم است که در نهایت از او شخصیتی ناسزاگو و خشمگین می سازد. ترامپ در جایی که باید بسیار مودبانه رفتار کند، در کمال وقاحت به دوربین ها و چشم آدم ها خیره شده و به شکلی بسیار گستاخانه می گوید که از فلان توافق بین المللی کاملا خودسرانه خارج شده است. او آداب دیپلماتیک را رعایت نکرده و با خبرنگاران مجادله لفظی می کند.
نتیجه ترکیب توافق ناپذیری پایین و برون گرایی افراطی که یکی از پنج عامل بزرگ شخصیتی نامیده می شود، بی اعتبار بودن حرفهایش و حتی خطرناک بودن مذاکره با اوست. این نوع افراد فاقد حس همدلی بوده و بسیار حیله گر و بدبین هستند که با تصمیمات و انتخاب های خطرناک تولید هیجان برای خودشان می کنند.
افرادی مانند ترامپ با این تفکر که دیگران را تحت تاثیر قرار می دهند، دارای انرژی زابدالوصفی می شوند. او از کودکی یاد گرفته که خشم و بروز آن می تواند دیگران را مبهوت و خیره کند .
سخنان مک آدامز و دیگر رفتارشناسان باعث می شود تا هر کسی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی نگران ادامه کار ترامپ شود. در واقع ترامپ پتانسیل تبدیل شدن به هیتلری دیگر را دارد و همین نگرانی ها می تواند دموکرات ها را وادار کند تا به هر وسیله ای او را از صحنه خارج کنند
از همان اوایل پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، حرف و حدیث های زیادی در خصوص کمک های روسیه به ترامپ منتشر شد اما جمهوری خواهان که در هر دو مجلس دارای اکثریت رای بودند مانع از اقدام دموکرات ها شدند. اما کسب اکثریت مجلس نمایندگان کنگره توسط دموکرات ها فرصتی برای شروع اقدامات دموکرات ها فراهم کرد. وقتی فردی در تماس با رسانه ها فاش کرد که ترامپ در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین از وی خواسته تا در مورد فرزند جو بایدن تحقیق کند شرایط برای متهم کردن ترامپ به سواستفاده از مقام و جایگاهش جور شد و در نهایت امکان استیضاح ترامپ در سنا فراهم شد؛ هرچند با توجه به نیاز به دو سوم رای سنا برای عزل ترامپ و اینکه اکثریت سنا در اختیار جمهوریخواهان است، بعید است شاهد برکناری ترامپ باشیم.

کیوان سیدباقری