ارسال پیامی توسط صالحی به دهمین همایش فرهنگی
ارسال پیامی توسط صالحی به دهمین همایش فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دهمین دوره همایش فرهنگی، آموزشی اندیشه های آسمانی پیامی صادر کرد که عصر دهم شهریور توسط حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرائت شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس […]

صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دهمین دوره همایش فرهنگی، آموزشی اندیشه های آسمانی پیامی صادر کرد که عصر دهم شهریور توسط حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرائت شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

«إنَّما یَعمُر مَساجِدَ  اللهِ مَن آمَن بِاللهِ وَالیَومِ الآخِرِ وَ أقامُ الصَّلاه وَ آتی الزّکاه وَلَم یَخشَ إلا اللّهَ فَعَسی أول بِکَ أن یَکُونُوا مِنَ المُهتدینَ. مساجد خدا را تنها کسانی باید آباد کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز را به پا داشته و زکات می‌پردازند و جز از خدا نمی‌ترسند. امید است که آنان از ره‌یافتگان باشند.» (سوره اعراف آیه ١٨)

مسجد از بدو تأسیس آن به دستان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی «صلی‌الله علیه و آله و سلم» تا به امروز خانه امن الهی بوده است. علاوه بر آن، این مدرسه عشق، در آغاز اسلام مسند قضا و محفل دانش‌اندوزی و مکانی مقدس برای بهره‌مندی از فیوضات ربانی شد. از آن پس نیز منبر مسجد، همواره در تاریخ اسلام، منبع نورافشانی مبلغان، سالکان و تشنگان راه حق گردید؛ منبری که جایگاه پیامبران، اوصیاء و اولیاء الله بود.

با توجه به همین نقش انسان‌ساز و همه‌جانبه مسجد است که به کرات در آیات نورانی قرآن و روایات گران‌سنگ ائمه معصومین علیهم‌السلام، به توجه و آبادانی مساجد با رویکرد تربیتی، معنوی و انسان‌ساز تأکید شده است؛ با عنایت به دریای نورانی قرآن و روایات ارزشمند معصومین علیهم‌السلام، شایسته است با احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی در این زمینه، مساجد را مظهر بهجت و نشاط ایمانی قرار دهیم. از این رو حضور شما مدیران، فعالان و فرهیختگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در همایش آموزشی – فرهنگی «اندیشه‌های آسمانی» در جوار مضجع نورانی و ملکوتی امام علی بن موسی الرضا، علیه الاف التحیه و الثنا را ارج نهاده و آن را فرصتی مغتنم برای ترویج گفتمان مسجد طراز اسلامی و رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز هست، می‌دانم.

لازم می‌دانم از اهتمام، تلاش و ممارست همکاران عزیز خود در ستادعالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور و همچنین علماء، ائمه جماعات، مدیران استانی و دست‌اندرکاران این جشنواره به‌ویژه جوانان مؤمن، متعهد و پرشور کانونی، به سبب برگزاری شکوهمند این رویداد آموزشی – فرهنگی قدردانی نمایم.

امیدوارم با بهره‌گیری از این مجال در مسیر پیروی از دستورات اسلام ناب محمدی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌های ارزشمندی برداریم. از خداوند متعال توفیق یاری شما بزرگواران را در این حرکت ارزشمند تحت توجهات خاصه امام عصر، حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف، مسألت دارم.