دورتموند ۰-۰ بارسلونا: فرار آبی و اناری ها از جهنم
دورتموند ۰-۰ بارسلونا: فرار آبی و اناری ها از جهنم
بارسلونا در اولین دیدارش در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا، در خانه دورتموند به تساوی 0-0 رسید.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد در این دیدار جذاب تیم میزبان نمایش بهتری داشت و حتی صاحب یک ضربه پنالتی شد اما نتوانست از هیچ یک از فرصت هایش استفاده کند و در نهایت دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و در دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت نصفه و نیمه ایجاد شد اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد. در دقیقه ۱۳ چیزی نمانده بود که بارسلونا روی یک ضربه کرنر به گل برسد اما ضربه سر جرارد پیکه به شکل خطرناکی از مقابل دروازه دورتموند عبور کرد.

تلاش دو تیم برای تسلط بر توپ و میدان و ایجاد موقعیت های گلزنی ادامه داشت اما هیچ یک از دو تیم نمی توانستند بر حریف مسلط شوند و توپ بیشتر در میانه زمین در جریان بود.

در دقیقه ۲۰ حرکت خوب اشرف حکیمی از سمت چپ، یک موقعیت خطرناک در محوطه جریمه بارسا ایجاد کرد اما بازیکنان میهمان به هر شکل ممکن توپ را دور کردند.

برتری دورتموند ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۲۵، روی پاس در عمق تورگن هازارد، مارکو رویس با تراشتگن تک به تک شد اما ضربه کاپیتان دورتموند را دروازه بان آلمانی بارسا برگشت داد.

در ادامه بار دیگر بازی متعادل شد و حملات دو تیم به موقعیت هایی منجر می شد اما آنقدر جدی نبود که به باز شدن دروازه ها منجر شود. در دقیقه ۳۹ چیزی نمانده بود که روی اشتباه کلمنت لنگله، دورتموند به گل برسد اما ضربه جیدون سانچو از بالای دروازه به بیرون رفت.

روند بازی در دقایق پایانی تغییری نکرد و در نهایت این نیمه بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند، به پایان رسید.

نیمه دوم را هم دو تیم هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۴۸، چیزی نمانده بود که لوئیس سوارز روی یک حرکت انفرادی، دروازه دورتموند را باز کند اما ضربه او را رومن بورکی با واکنش مناسب دفع کرد.

دو دقیقه بعد با خطای پیکه روی اشرف حکیمی پشت محوطه بارسا، دورتموند صاحب یک ضربه آزاد در موقعیتی بسیار مناسب شد اما ضربه آلکاسر چندان خوب نبود و به دیوار دفاعی بارسا برخورد کرد.

حملات دورتموند ادامه پیدا کرد و در فاصله دو دقیقه، این تیم صاحب دو موقعیت دیگر شد اما آلکاسر و هوملس نتوانستند از این فرصت ها استفاده کنند.

اما سرانجام فشار حملات میزبان در دقیقه ۵۵ نتیجه داد و این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد. جیدون سانچو که پا به توپ وارد محوطه جریمه بارسا شده بود، با خطای نلسون سمدو متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. اما مارکو رویس که پشت ضربه قرار گرفت، توپ را به جایی زد که تراشتگن توانست آن را دفع کند و در نهایت خود دروازه بان بارسا توپ را جمع کرد.

در دقیقه ۶۰، والورده دو تعویض همزمان انجام داد و لیونل مسی و ایوان راکیتیچ را به جای آنسو فاتی و سرخیو بوسکتس به زمین فرستاد اما باز هم این تیم دورتموند بود که نمایش هجومی تری داشت؛ هرچند حملات این تیم به موقعیت های گلزنی جدی منجر نمی شد.

در دقیقه ۷۱، ارسال عرضی تورگن هازارد در مقابل دروازه بارسا به آلکاسر رسید اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. سه دقیقه بعد رویس فرصت داشت تا اشتباهش در خراب کردن پنالتی را جبران کند اما این بار هم ضربه او از بالای دروازه با اختلاف به بیرون رفت.

بدشانسی ها دورتموند در دقیقه ۷۷ تکمیل شد و ضربه دیدنی یولیان برانت از پشت محوطه جریمه به تیر افقی دروازه بارسا برخورد کرد و دورتموند باز هم از رسیدن به گل بازماند.

تلاش دو تیم برای رسیدن به گل برتری در دقایق پایانی هم ادامه داشت اما در نهایت قفل دروازه ها باز نشد و دو تیم با تساوی ۰-۰ به کارشان پایان دادند.

  • منبع خبر : ورزش سه