دورکاری ۷۰ درصدی کارمندان تهران از امروز
دورکاری ۷۰ درصدی کارمندان تهران از امروز
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: استان تهران در وضعیت قرمز قرار دارد؛ بر همین اساس از امروز (شنبه)، ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز دورکار می‌شوند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد غلامرضا عباس پاشا در مورد وضعیت دورکاری کارمندان گفت: طبق آخرین وضعیت اعلام‌ شده ازسوی ستاد مقابله با کرونای کشور، استان تهران از امروز (شنبه، ۱۲ تیر) در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و بر همین اساس ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز باید به صورت دورکاری به فعالیت بپردازند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران افزود: ۳۰ درصد دیگر نیرو‌ها باید در محل کار خود حضور یابند و حضوری فعالیت کنند؛ همچنین مشاغل ضروری به صورت ۵۰ درصد باید فعالیت کنند؛ یعنی ۵۰ درصد به صورت حضوری و ۵۰ درصد دیگر باید دورکار شوند.

وی ادامه داد: به دلیل هوشمندسازی که در وضعیت رنگ‌بندی شهر‌ها صورت گرفته، به محض تغییر رنگ یک شهر، محدودیت‌ها و شرایط مصوب‌شده اعمال می‌شود که دورکاری هم از جمله آنهاست.

عباس پاشا گفت: این اتفاق باعث شده تا در صورت تغییر رنگ از سفید به زرد یا زرد به نارنجی یا نارنجی به قرمز و برعکس، شرایط به صورت سیستماتیک تغییر کند و نیازی به ابلاغ آن هم نباشد.”دورکاری ۷۰ درصدی کارمندان تهران از امروز”

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران بیان کرد: شهرستان‌های استان از جمله تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک و ورامین از امروز در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

روند اوج گیری مجدد ویروس کرونا در کشور از جنوب به مرکز و شمال کشور آغاز شد و از اواخر خرداد ماه بود که زنگ خطر بروز موج پنجم بیماری کووید-۱۹ آن هم با سویه‌های جدید ویروس نظیر جهش هندی و آفریقای جنوبی که در برخی مناطق کشورمان هم شناسایی شده بود، به صدا درآمد. افزایش سریع شمار شهرهای قرمز کرونایی از ۳۲ شهر در چهارم تیر ماه به ۶۳ شهر و حالا به ۹۲ شهرستان صدای پای موج پنجم کرونا را بیشتر می‌کند. در این میان اما وضعیت استانهایی نظیر سیستان و بلوچستان بحرانی گزارش شده است.

البته در موج پنجم این بیماری به دلیل شیوع گونه دلتای کرونا یا همان کرونای هندی، نگرانی‌ها نسبت به امواج قبلی بسیار بیشتر است و بیم پُر شدن دوباره بیمارستانها و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری، هر روز بیشتر می شود؛ به طوری که چند روزی است آمار مراجعات سرپایی و همچنین بستری های کووید در بیمارستانها افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

بر همین اساس هم بود که در ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، وزیر بهداشت در نامه‌ای به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بر ضرورت طرح موضوع و اخذ تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا، تاکید و اعلام کرد که «باتوجه به گزارشات واصله از کشور روسیه در خصوص شیوع بیماری COVID-۱۹ ضروری است، موضوع توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس سریعا در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیمات فوری اتخاذ گردد».

  • منبع خبر : تجارت نیوز