دولت اسرائیل در دوراهی تصویب بودجه یا انحلال
دولت اسرائیل در دوراهی تصویب بودجه یا انحلال
دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف بر سر بودجه اکنون بر سر یک دو راهی یعنی تصویب بودجه یکساله و یا انحلال و رفتن به سوی برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی قرار گرفته است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ارم نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان گفت‌وگوهای محرمانه اخیر، به چهره‌های سیاسی نزدیک به خود اطلاع داده که قصد ندارد درباره بودجه عمومی که دولت درصدد تصویب آن است کوتاه بیاید و او به تصویب بودجه برای یک سال مالی پافشاری خواهد کرد.

طبق گزارش شبکه عبری زبان “اخبار ۱۳”، این بر خلاف موضع بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل و شریک ائتلافی نتانیاهو است که طبق توافق دوطرف خواستار تصویب بودجه دو ساله است.

طبق این گزارش، گزینه دوم در مقابل گانتس برگزاری انتخابات سراسری برای چهارمین بار است.

 

این شبکه گزارش داد، نتانیاهو در جریان گفت‌وگوهای مذکور تأکید کرده که همچنان بر موضعش در قبال بودجه اصرار دارد و در غیر این صورت اسرائیل باید برای دور جدید انتخابات پارلمانی آماده شود.

نتانیاهو همچنین گفته است، بیمی از نظرسنجی‌های اخیر که نشان می‌دهند در صورت برگزاری انتخابات در شرایط کنونی، حزب لیکود نیمی از صندلی‌های خود در کنست (پارلمان اسرائیل) را به نفع ائتلاف “یمینا” وابسته به جناح مخالف به ریاست نفتالی بنت، وزیر جنگ سابق اسرائیل از دست خواهد داد، ندارد.”دولت اسرائیل در دوراهی تصویب بودجه یا انحلال”

نتانیاهو همچنین به افراد نزدیک به خود گفته است که خودش به شخصه نیز تمایلی به برگزاری انتخابات ندارد.

طبق گفته منابع مرتبط با این پرونده، گانتس مانند فردی است که “پوکر بازی می‌کند اما کارتی برای بازی کردن در اختیار ندارد” و به همین دلیل نتانیاهو درصدد پیمودن مسیر اختلاف با گانتس تا آخر این مسیر است.

به نقل از روسیا الیوم، هزاران تظاهرکننده مقابل منزل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درقدس اشغالی و همچنین میدان “پاریس” و خیابان های اطراف آن در مرکز این شهر تجمع کردند.

شرکت کنندگان شعارهایی علیه نتانیاهو به خاطر فساد و سوء مدیریت در بحران کرونا سر دادند و خواهان استعفای وی شدند.

همچنین پلیس تمامی راه های منتهی به منزل نتانیاهو را بست.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند این بزرگترین اعتراضات از زمان آغاز تظاهرات های اخیر علیه نتانیاهو است.

در دیگر شهرهای اراضی اشغالی نیز تظاهرات های مشابهی برگزار شد و تظاهرکنندگان و پلیس مجبور شد در شهر تل آویو برای آرام کردن صدها تظاهر کننده وارد عمل شود و از آن ها خواست تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

در شهر قیساریه بیش از ۲۰۰۰ معترض اسرائیلی مقابل دفتر نتانیاهو در این شهر ساحلی تجمع کردند.

تظاهرات در میدان پاریس در قدس به خشونت کشیده شد و پلیس نیمه شب برای بیرون کردن تظاهرکنندگان خشمگین از این میدان مرکزی به زور متوسل شد.

 

  • منبع خبر : ایسنا