دولت الکاظمی اهمیتی به خروج نظامیان آمریکایی از عراق نمی دهد
دولت الکاظمی اهمیتی به خروج نظامیان آمریکایی از عراق نمی دهد
یک نماینده عراقی از عدم دستیابی به توافق نهایی با آمریکا در خصوص بیرون راندن نظامیان این کشور از عراق انتقاد کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اخبار العراق، «باسم خزعل» نماینده مستقل پارلمان عراق اعلام کرد که دولت کنونی عراق قصد و نیت واقعی برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از کشور ندارد.

وی افزود: دولت بغداد به توافق نهایی با آمریکا برای بیرون کردن نیروهای رزمی این کشور از عراق دست نیافته است.

خزعل بیان کرد: نظامیان آمریکایی، در دوره مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، این کشور را ترک نخواهند کرد.

این نماینده عراقی اضافه کرد: آنچه که در خصوص توافق میان آمریکا و عراق در این زمینه اعلام می شود تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

وی افزود: دولت الکاظمی اهمیتی به خروج نظامیان آمریکایی از عراق نمی دهد. دور دوم مذاکرت راهبردی میان عراق و آمریکا به خروج این نظامیان منجر نخواهد شد.

خزعل عنوان کرد: مسأله خروج نظامیان خارجی از عراق در طولانی مدت حل نخواهد شد چرا که آمریکا قصد ندارد از این کشور خارج شود.

با اشاره به حمله داعش به نیروهای حشدالشعبی در عراق گفت: با توجه به دست برتر نیروهای مقاومت در تحولات منطقه و همچنین پیروزی‌های آن‌ها در نقاط بسیار حساس و راهبردی به نظر می‌رسد که آمریکا در عراق، در حال تسویه‌ حساب شکست متحدانش از ناحیه ضربات این گروه در سوریه باشد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با تاکید بر نقش موثر حشدالشعبی و محور مقاومت در برهم ریختن شاکله داعش در منطقه ،مطرح کرد: تشکیل دولت در عراق با موانع و مشکلات زیادی همراه است و عراق در حال گذار از یک مرحله حساس پس از استعفای نخست‌وزیر این کشور قرار دارد.کمالی پور با تاکید بر موضوع خلا سیاسی در عراق ادامه داد: انسجام نیروهای سیاسی در عراق امر بسیار مهمی است ؛ چراکه خلأ سیاسی در حال حاضر بهترین گزینه برای آمریکایی‌ها به‌منظور القای ناآرامی و آشوب در راستای تثبیت حضور خود پس از مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی است.

  • منبع خبر : مهر