دولت حمایت از تولید و کارآفرینی را در دستور کار دارد
دولت حمایت از تولید و کارآفرینی را در دستور کار دارد
رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: دولت همچون گذشته بعنوان یک راهبرد مبنایی، حمایت از تولید و کارآفرینی را در دستور کار خواهد داشت.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:”دولت حمایت از تولید و کارآفرینی را در دستور کار دارد”

«امروز روز ملی کارآفرینی است. تولید و اشتغال موتور محرکه اقتصاد و کارآفرینان محور توسعه و پیشرفت کشورند. بویژه در دوسال گذشته که کشور آماج تروریسم اقتصادی آمریکا بوده؛ کارآفرین‌ها قهرمانان خط مقدم نبرد و تکیه‌گاه‌ محکم دولت در اداره اقتصاد و مقابله با تحریم‌ها بوده‌اند.

این روزها که کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، جهان را دچار بهت و شگفتی کرده، شایسته یادآوری است که اقتصاد ایران در دو سال گذشته عملا بدون نفت اداره شده. حصول این موفقیت بی‌تردید بدون تلاش تولیدکنندگان، ‌فعالان اقتصادی و کارآفرینان کشور ممکن نبود.

دولت قدردان این تلاشهاست و همچون گذشته بعنوان یک راهبرد مبنایی، حمایت از تولید و کارآفرینی را در دستور کار خواهد داشت. این راهبرد در سال جهش تولید با قدرت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.»

 رهبر انقلاب شب گذشته در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان را فرماندهان، پیشروان، خط‌شکنان و صفوف مقدم عرصه حیاتی «تولید داخلی، رونق اقتصادی و گسترش رفاه عمومی» خواندند و میدان جنگ اقتصادی را میدان یک جنگ واقعی دانستند. ایشان نقش اقتصاد را در نظام اسلامی بسیار مهم برشمردند و افزودند: “ثروتمند کردن جامعه، افزایش ثروت ملی، گسترش رفاه عمومی و توزیع عادلانه‌ی منابع عمومی، در اسلام یک ارزش است که با تحقق این نگاه، در عین وجود تفاوت در جامعه، شکاف طبقاتی به وجود نخواهد آمد”. بدیهی است که در این جنگ اقتصادی که هم‌ اکنون علیه جمهوری اسلامی در حال وقوع است، همه گروه‌های اجتماعی از جمله اقشار مختلف مردم با توجه به حوزه مسئولیت خود، برای دفاع از اقتصاد کشور، افزایش تولید و کمک به تولیدکنندگان نقشی دارند. اما مردم در این شرایط، چگونه می‌توانند تولیدکنندگان را به‌عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی یاری نمایند؟

مصرف کالای داخلی

یکی از مهم‌ترین اقدامات مردم در این زمینه، خرید کالای تولید داخل است. بدون تردید اگر مردم یک کشور در خرید کالاهای روزمره خود، کالای ساخت داخل را بر کالاهای خارجی ترجیح دهند، گام بزرگی در مسیر اشتغال‌زایی، افزایش تولید و شکوفایی اقتصادی کشور برداشته‌اند. اگر مردم یک کشور اصرار به مصرف کالای داخلی آن کشور داشته باشند، این مسئله علاوه بر کاهش بیکاری و افزایش تولید و درآمد که به نفع کشور و مردم است، به‌ تدریج باعث ارتقای کمی و کیفی سطح تولید و رسیدن به مرحله صادرات به کشورهای دیگر می‌گردد که خود عاملی برای دستیابی با مراحل بالاتر پیشرفت اقتصادی است. در این میان نقش مردم در ایجاد فرهنگ مصرف تولید کالای داخلی نیز مؤثر است. مردم می‌توانند علاوه بر اینکه خود نسبت به خرید کالای ایرانی اقدام می‌نمایند، در مواردی که خرید کالای خارجی را از سوی سایر هم‌وطنان مشاهده می‌نمایند، ضرورت خرید کالای تولید داخل و نقش آن در پیشرفت اقتصادی کشو را یادآور شوند و این‌گونه نقش مهم خود را در این زمینه ایفا نمایند.

  • منبع خبر : ایسنا