دولت در کمال بی‌طرفی، تسهیل‌گر برگزاری انتخابات است
دولت در کمال بی‌طرفی، تسهیل‌گر برگزاری انتخابات است
سخنگوی دولت طی یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: دولت وظیفه خود می‌داند که در کمال بی‌طرفی ذاتی و قانونی، تسهیل‌گر برگزاری با شکوه‌ترین انتخابات سال‌های اخیر باشد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد علی ربیعی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: دربرابر شاه که مفهوم ملت را به شکلی انتزاعی به‌کار می‌برد و درحقیقت وجود و هویت مستقلی برای ملت در فراسوی اراده شاهانه قائل نبود امام خمینی(ره) از واقعیت «اینجایی» و «اکنونی» ملت سخن می‌گفت و از حق همین ملت واقعی و همین نسل حاضر برای تعیین سرنوشت خود به شیوه انتخاباتی و مردم‌سالارانه دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه به همین لحاظ ۱۲ مرداد روزی بود که ملت در آزادترین انتخاباتی که تا آن‌روز در تاریخ ایران بی‌سابقه بود اراده معطوف به قانون اساسی را به نمایش گذاشت،نوشت: قانون اساسی در نهایت یک متن شامخ است اما اراده ملی معطوف به قانون اساسی و نیروی مؤسس ملت است که روح آن متن را تشکیل می‌دهد. از این قرار کوشش برای کنار زدن یا به حاشیه راندن نیروی مؤسس ملت چیزی جز جداکردن آن «روح» و تقلیل قانون اساسی به یک جسد و پیکر بی‌جان نیست.

سخنگوی دولت در ادامه مطلب خود آورده است: این همان تلاشی است که متأسفانه توسط برخی گروه‌های برانداز مسلح در آن ایام به عمل آمد و بعدها میراث فکری آن به برخی جریان‌های متفاوت سیاسی منتقل شد.

ربیعی اضافه کرد: دیروز در جلسه هفتگی خودم با رسانه‌ها در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از کوشش دولت برای رایزنی با شورای نگهبان و تلاش برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن انتخابات مجلس در اسفندماه پرسیده بود، گفتم تلاش دولت بر این است که همه سلایق و همه مولفه‌های ملی کشورمان در انتخابات حضور داشته باشند و نامزدهای خود را معرفی کنند و تجربه ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ را یادآور شدم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ۱۲ مرداد ۵۸ اگرچه نخستین انتخابات تاریخ ملت ایران نبود اما با توجه به سطح مشارکت ملی و ترکیب نامزدها و تنوع احزاب و سازمان‌ها و آزادی کامل برای حضور در رسانه ملی می‌توان گفت که کامل‌ترین و آزادترین انتخابات تاریخ ایران و جغرافیای منطقه‌ای از ایران و ترکیه تا شمال آفریقا بود،نوشت: همچنان که در پاسخ به آن خبرنگار عرض کردم عمیقا براین باورم که ملت ما پاسخ زورگویی‌ها و تحریم‌های ظالمانه و جنگ روانی آمریکا را در روز انتخابات مجلس خواهد داد و دولت وظیفه خود می‌داند که در کمال بی‌طرفی ذاتی و قانونی خود تسهیل‌گر برگزاری با شکوه‌ترین انتخابات سال‌های اخیر باشد.

سخنگوی دولت در پایان مطلب خود آورده است: مسلما چنین انتخاباتی با چنان درجه‌ای از مشارکت، شدت وجودی و حضور ملت ایران برای به‌دست گرفتن سرنوشت خویش را به نمایش جهانی خواهد گذاشت و امیدواریم در آستانه عصر نوروزی ایرانیان، باران الطاف خفیه الهی همه رسوبات و پلشتی‌های تحریم را بشوید و ببرد و نایره جنگ‌افروزی‌های دشمنان این آب و خاک را برای همیشه خاموش کند.

  • منبع خبر : مهر