دولت کابل باید با طالبان مذاکره کند
دولت کابل باید با طالبان مذاکره کند

رهبر حزب تحریک انصاف اعلام کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام، باید مشکلات موجود با طالبان از طریق مذاکره حل شود .  به نقل از اکسپرس نیوز عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف اعلام کرد: همانطوری که ۱۷ سال پیش نیز تاکید کردم، مشکلات دولت افغانستان با طالبان تنها یک راه حل دارد […]

طالب

رهبر حزب تحریک انصاف اعلام کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام، باید مشکلات موجود با طالبان از طریق مذاکره حل شود .

 به نقل از اکسپرس نیوز عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف اعلام کرد: همانطوری که ۱۷ سال پیش نیز تاکید کردم، مشکلات دولت افغانستان با طالبان تنها یک راه حل دارد و آن هم مذاکرات است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا در قبال افغانستان کاملا محکوم است، و حضور آمریکا در افغانستان فقط باعث کشت و کشتار مردم این کشور می‌شود.

عمران خان گفت: به عقیده من سیاست‌های جدید ترامپ در خصوص افغانستان غلط است و او نباید قربانیان پاکستان در مبارزه با تروریسم را نادیده گرفته و اسلام‌آباد را متهم به حمایت از تروریسم کند.

رهبر حزب تحریک انصاف با انتقاد از حملات پهپادهای آمریکایی و کشتار غیر نظامیان گفت: این نیز یکی دیگر از اشتباهات آمریکاست، اگر حمله توسط پهپادها استراتژی درستی بود جنگ در افغانستان باید سال‌ها قبل به اتمام می‌رسید.

او گفت: تروریست‌ها در پاسخ به حملات پهپادهای آمریکایی مردم بی‌گناه و نظامیانی که ارتباطی به این حملات ندارند را به خاک و خون می‌کشند.

این سیاستمدار مشهور پاکستانی اضافه کرد: اضافه شدن حملات اینچنین به خشم و نفرت بیشتر مردم پاکستان علیه آمریکا دامن می‌زند.

عمران خان به سران کاخ سفید هشدار داده و گفت: اگر به مسند حکومت برسم با قدرت اثبات خواهم کرد که این شیوه جنگ علیه تروریسم غلط و ناکارآمد است.

تحریک انصاف در سال ۲۰۱۲ و پس از کشته شدن حکیم الله محسود در حملات پهپادهای آمریکایی اعلام اعتصاب کرده و حدود دوهفته در خیابان‌های شهر پیشاور دست به اعتراض زدند.

عمران خان در آن سال نیز به شیوه غلط مبارزه با تروریسم توسط آمریکا اشاره کرده و آن را عامل قتل مردم بی‌گناه دانسته بود.