دومین مدال برای ایران در المپیک توکیو
دومین مدال برای ایران در المپیک توکیو
نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل حریفی از فنلاند به مدال برنز المپیک رسید و اولین مدال آور کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو و دومین مدال آور کاروان ایران نام گرفت.

دومین مدال برای ایران در المپیک توکیو

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد در ادامه رقابت های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز امیدهای جهان و نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی مقابل آروی ساوولاینن قهرمان زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ از فنلاند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۹ بر ۲ به برتری رسید و به مدال برنز المپیک رسید.

ساروی پیش از این در دور مقدماتی وزن ۹۷ کیلوگرم که روز گذشته(دوشنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل آدم بودجملین از الجزایر ۹ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر کریل میلوف دارنده مدال نقره ۲۰۱۸ جهان از بلغارستان با نتیجه ۶ بر صفر پیرو شد اما در نیمه نهایی برابر آرتور الکسانیان دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در این رقابت ها بود که امروز(سه شنبه) برای کسب مدال برنز به روی تشک رفت اما مقابل شوهی یابیکو از ژاپن ۱۳ بر ۳ شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

پیش از این محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم راهی فینال شد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها باشد. وی بعد از ظهر فردا(چهارشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف پرویز نصیب اف از اوکراین می رود.

همچنین علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم حذف شد و امین میرزازاده در سنگین وزن نیز به عنوان پنجمی المپیک رسید.

ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز موفق به کسب سهمیه المپیک نشد و نماینده ای در این وزن نداشت.

پس از طلای جواد فروغی در رشته تیراندازی که در روز نخست المپیک بدست آمد، برنز ساروی دومین مدال ایران به حساب می آید.

  • منبع خبر : ایسنا