دومین کارت زرد مجلس به‌وزیر‌علوم
دومین کارت زرد مجلس به‌وزیر‌علوم
نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم قانع نشدند و دومین کارت زرد را به او در یک روز دادند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد در جلسه علنی امروز (دوشنبه) سوال حسین مقصودی نماینده سبزوار از وزیر علوم درباره علت انتصاب رئیس و معاونان مرد برای دانشگاه‌های دخترانه مطرح شد.”دومین کارت زرد مجلس به وزیر علوم ”

پس از توضیحات وزیر علوم این نماینده مجلس گفت که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و خواستار به رای گذاشتن سوال شد.

نمایندگان با ۹۷ رای موافق، ۷۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند. بعد از آن رئیس مجلس گفت که این سوال هم نتوانست از نمایندگان رای لازم را به دست آورد. لذا مجلس درباره این دو سوال قانع نشد.

امروز اولین سوال را پروانه سلحشوری نماینده تهران از وزیر علوم درباره علت عدم بکارگیری زنان در هیات‌های علمی مطرح کرده بود که در آن سوال هم نمایندگان به وزیر علوم کارت زرد دادند.

دکتر منصور غلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان با مرتبه استادی است که ریاست این دانشگاه را در دولت‌های هفتم و هشتم و نیز دولت‌های یازدهم و دوازدهم برعهده داشته است. وی دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته کشاورزی است.

دکتر غلامی افزون بر کارهای علمی، مسئولیت‌های اجرایی مختلفی از جمله ریاست دانشگاه بوعلی سینا را در ۳ دوره و به مدت ۱۲ سال در کارنامه خود دارد. شناخت کامل وی از حوزه گسترده آموزش عالی و داشتن تجارب مدیریتی موفق از گروه آموزشی، دانشکده، دانشگاه و مسئولیت کمیسیون‌های دائمی هیأت‌های امنا، و همچنین انتساب ایشان به خانواده‌ای خوشنام، متدین، همراه با پیشینه ارزنده در فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی، فعالیت در جهاد سازندگی، جهاد دانشگاهی و عضویت در انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های کشور، می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای گرانسنگ در انجام موفقیت‌آمیز مسئولیت و سکانداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمار آید.

  • منبع خبر : ایسنا