دیالوگ‌های «کلاه قرمزی و پسرخاله» روی دیوارها رفت/ارائه ۳۰۰ تابلو
دیالوگ‌های «کلاه قرمزی و پسرخاله» روی دیوارها رفت/ارائه ۳۰۰ تابلو
دیالوگ‌های فیلم‌های کودک و نوجوان روی ۳۰۰ تابلوی تبلیغات شهری اصفهان نقش بست.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دیالوگ‌های خاص فیلم‌های مطرح کودک و نوجوان روی ۳۰۰ تابلوی تبلیغات شهری اصفهان نقش بست.

احمد رضایی رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: این تابلوها مزین به دیالوگ فیلم‌هایی چون «سفر جادوئی»، «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «پشت پرده مه»، «پدرِ آن دیگری»، «خواهران غریب»، «جعبه موسیقی»، «تنهای تنهای تنها»، «بچه‌های آسمان»، «کیسه برنج» و «قصه‌های مجید» از آثار جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دوره‌های قبلی شده است و در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: آموختن انسانیت، وقت گذاشتن برای کودکان، پرهیز از خشونت، عذرخواهی کردن، تهمت نزدن، احترام به مادر، فراموش نکردن آرزوها و … از جمله مفاهیم اخلاق شهروندی بوده که در قالب دیالوگ‌های منتخب از این آثار آمده است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این طرح‌ها در ۳۰۰ تابلو تبلیغات شهری تا ۳۰ تیر به نمایش درمی‌آید، عنوان کرد: با توجه به تصاویر شخصیت‌های اصلی ۱۴ فیلم، پوسترهایی آماده شده که عنوان فیلم و کارگردان نیز در پوستر درج شده و با دیدن این پوسترها و دیالوگ‌هایش، خاطره آن فیلم برای شهروندان زنده می‌شود.

سینا نصرالهی درباره اجرای نمایش «سگ سورتمه»  گفت: این اثر نمایشی اقتباسی از یک نمایشنامه آلمانی به نام «کار خانگی» نوشته فرانتس کسافر کروتس با ترجمه زنده یاد رضا کرم رضایی است که قرار است بعد از دریافت مجوز بعد از پایان تعطیلات کرونایی و جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه برود.

وی ادامه داد: در ابتدای کتاب نوشته شده است که این نمایشنامه اثری برای خوانش است و قابلیت اجرای صحنه‌ای ندارد از همین رو من تنها ایده مرکزی نمایشنامه را گرفتم و با تغییر فرم و ساختار و افزایش کاراکترها آن را برای اجرا آماده کردم. در این اثر نمایشی تاکید زیادی روی روابط کاراکترها و رئالیستی بودن رفتار و ارتباطشان وجود دارد. البته در تئاتر، مخاطبی که وارد سالن می‌شود می‌پذیرد که همه چیز قراردادی است و نمی‌توان روی صحنه هم مثل زندگی واقعی عمل کرد اما در هر حال در بازی‌ها تاکید زیادی داشتم که روابط انسانی کاملاً رئالیستی و حتی نزدیک به ناتورالیست شکل بگیرد.

  • منبع خبر : مهر