دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ یک سال به تعویق افتاد
دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ یک سال به تعویق افتاد
فیفا و AFC دیدارهای انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداختند.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از فیفا، فدراسیوت جهانی فوتبال و گنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفتند که برای رعایت مسائل بهداشتی و به منظور حفظ سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی مسابقات فوتبال در راه مقابله با گسترش بیماری کرونا، دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازند.

فیفا تاکید کرده که تاریخ دقیق این مسابقات متعاقبا اعلام می‌شود. پیش از این قرار بود این مسابقات در ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شوند.

۴۰ تیم حاضر در این مرحله در قالب ۸ گروه پنج تیمی به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه خواهند داد. ۳۴ تیم برتر آسیا (رتبه‌های ۱ تا ۳۴ در رتبه‌بندی ای‌اف‌سی بر اساس رتبه‌بندی فیفا) به همراه ۸ تیم راه‌یافته از مرحله اول مقدماتی در این مرحله حضور خواهند داشت. هشت تیم اول هر گروه به همراه ۴ تیم برتر از تیم‌های دوم هر گروه به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. هم‌چنین مسابقات این مرحله قسمتی از مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نیز به‌شمار می‌آید.

در صورتیکه قطر به عنوان میزبان جام جهانی، در پایان این مرحله به عنوان تیم اول گروه خود یا به عنوان یکی از چهار تیم برتر تیم‌های دوم قرار گیرد، پنجمین تیم برتر دوم جایش را در مرحلهٔ بعدی خواهد گرفت.

۱۴ تیم حذف شده از این مرحله به مرحله سوم مقدماتی جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ راه خواهند یافت.”دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ یک سال به تعویق افتاد”

مراسم قرعه کشی برای گروه‌بندی تیم‌های حاضر در مرحله دوم در روز ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ در مرکز ای اف سی در شهر کوالا لامپور برگزار شد.

سیدبندی تیم‌ها بر اساس آخرین رده‌بندی تیم‌های آسیایی تا ماه ژوئن ۲۰۱۹ انجام شد.

توجه: تیم‌هایی که به صورت پررنگ نشان داده شده‌اند به مرحله سوم صعود کرده‌اند.

فیفا و AFC با تصمیمی مشترک و خوشحال کننده برای فوتبال ایران، دیدار‌های انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداختند.

به گزارش «تابناک ورزشی» به نقل از سایت رسمی فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته اند برای رعایت مسائل بهداشتی و به منظور حفظ سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی مسابقات فوتبال در راه مقابله با شیوع بیشتر بیماری کرونا، دیدار‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازند که در اوضاع پریشان این ماه‌های فدراسیون ایران، خبری بسیار مسرت بخش خواهد بود.

  • منبع خبر : ایسنا