رد درخواست دیدار با مقامات آمریکایی توسط ایران
رد درخواست دیدار با مقامات آمریکایی توسط ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایران درخواست واشنگتن برای دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد. هیتر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره روایت سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر این‌که ایران پیشنهاد دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در […]

وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایران درخواست واشنگتن برای دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره روایت سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مبنی بر این‌که ایران پیشنهاد دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی را رد کرده است، گفت: بله، آن‌ها درخواست دیدار با مقامات آمریکایی را رد کردند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، نوئرت ادامه داد: ایران درخواست آمریکا برای دیداری در سطح مسئولان بلندپایه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرده است. کاخ سفید نیز در این باره اظهار نظر کرده است و باید به آن‌ها مراجعه شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره این‌که آمریکا علاقه‌مند است برد موشک‌های ایران صفر باشد، مدعی شد: آمریکا خواستار پایبندی ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. همان‌طور که می‌دانید، ما موشک‌های بالستیک ایران را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت می‌دانیم.

وی در ادامه ادعاهایش با اشاره به برد دو هزار کیلومتری موشک‌های ایران گفت: خب ۲۰۰۰ کیلومتر برد واقعا زیاد است. این قطعا کشورهای دیگر که از متحدان ما نیز هستند را در برد موشک‌های آن‌ها قرار می‌دهد. همه ما می‌دانیم و به‌علاوه متحدان ما در منطقه نیز آگاهند که موشک‌های بالستیک ایران نه تنها آمریکا، بلکه شرکای ما در خاورمیانه، شامل بسیاری از کشورهای عرب را تهدید می‌کند. آن‌ها، این مسئله را می‌دانند. ما صحبت‌های زیادی با دولت‌های‌شان درباره نگرانی‌ها نسبت به این فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران داشته‌ایم؛ بنابراین، فقط آمریکا نیست که در این زمینه ایران را تهدید می‌داند، متحدان‌مان نیز همین نظر را دارند.

نوئرت مدعی شد: موشک‌های ساخت ایران که مدت‌هاست مورد استفاده هستند، آتش درگیری در منطقه را شعله‌ور کرده است. موشک‌های بالستیک ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند. ما به دنبال این هستیم که ایران مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کند.

وی در واکنش به اصرار مکرر خبرنگاران درباره این‌که آیا ایران پیشنهاد دیدار با دونالد ترامپ را رد کرده یا پیشنهاد برای دیدار با مقام دیگری مثل ظریف، وزیر امرو خارجه ایران بوده است، از پاسخگویی مستقیم سر باز زد ولی با سوالات مکرر خبرنگاران و پافشاری آن‌ها در نهایت تایید کرد که بله آن‌ها این پیشنهاد را رد کرده‌اند.

 این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که برنامه موشکی ایران تنها برای دفاع از خاک کشور و توان بازدارندگی در برابر تهدیداتی است که علیه ایران وجود دارد، بنابراین، جمهوری اسلامی ایران همانند هر کشور دیگری که حق توسعه ظرفیت‌های دفاعی خود را دارد، به توسعه توانایی و ظرفیت‌های موشکی خود ادامه می‌دهد و برای این کار از هیچکسی اجازه نمی‌گیرد.