قطعا دیدار ترامپ و پوتین باعث تقویت ایران می‌شود
قطعا دیدار ترامپ و پوتین باعث تقویت ایران می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آمریکا نمی‌تواند روی مناسبات ایران و روسیه تاثیر بگذارد»، گفت: قطعا دیدار ترامپ و پوتین باعث تقویت جمهوری اسلامی ایران می‌شود چون رییس‌جمهور روسیه در هیچ موضوعی از زیاده‌خواهی‌های رییس‌جمهور آمریکا حمایت و همکاری نکرد. سیدحسین نقوی حسینی در ارزیابی از دیدار […]

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آمریکا نمی‌تواند روی مناسبات ایران و روسیه تاثیر بگذارد»، گفت: قطعا دیدار ترامپ و پوتین باعث تقویت جمهوری اسلامی ایران می‌شود چون رییس‌جمهور روسیه در هیچ موضوعی از زیاده‌خواهی‌های رییس‌جمهور آمریکا حمایت و همکاری نکرد.

سیدحسین نقوی حسینی در ارزیابی از دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه، اظهار داشت: طبیعی بود که ملاقات بین ترامپ و پوتین مهم باشد و بر روی تحولات مناطق مختلف جهان و عرصه بین‌المللی تاثیر بگذارد. حتما طرفین مطالبات و انتظارات بالایی از یکدیگر داشته و با این دید با یکدیگر ملاقات کردند.

وی افزود: قطعا در این دیدار ایران یکی از موضوعات مهم مذاکرات بود چون به هر حال آمریکایی‌ها همه امکانات‌شان را به کار گرفتند تا مقابله با ایران را ترویج دهند. با توجه به اینکه روسیه یکی از شرکای استراتژیک جمهوری اسلامی در فعالیت‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی است، آنها به دنبال مقابله با این موارد بودند.

نقوی حسینی با اشاره به اظهارات ترامپ در مورد ادامه حضور ایران در سوریه، گفت: قطعا روس‌ها حواس‌شان جمع است و باهوش و متوجه هستند که آمریکایی‌ها دنبال چه اهدافی هستند و چطور می‌خواهند حضورشان را در منطقه تثبیت کنند، همچنین با کسانی که مقابل اقتدار آنها می‌ایستند و اجازه گسترش آن را در منطقه نمی‌دهند، برخورد کنند. این موضوع در برابر ایران صدق می‌کند که در منطقه و در چارچوب مقررات و روابط بین‌الملل حضور دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچگاه مخرب نبوده که سازنده هم بوده است، اگر ایران در سوریه و عراق حضور داشته به دعوت دولت مرکزی آن کشور و برای مقابله با تروریسم بوده است و هیچگاه همچون آمریکا دنبال غارت نفت، منابع کشورها و حتی گرفتن هزینه از ملت‌های مناطق به دلیل حضور در آن منطقه نبوده است.

به گفته وی، حضور ایران در منطقه و در سوریه سازنده بوده از این رو حتما آمریکا نمی‌تواند روی مناسبات بین ایران و روسیه تاثیر بگذارد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه «آمریکا باید درس بگیرد»، گفت: دیگر ما در دنیا ابرقدرت نداریم، هر کشوری برای خود یک قدرت است، بهتر است آمریکا درس عبرت بگیرد.

وی در پایان در توضیح تاثیر دیدار ترامپ و پوتین در آینده، گفت: قطعا این دیدار باعث تقویت جمهوری اسلامی می‌شود چون رییس‌جمهور روسیه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده و از آن حمایت و همکاری نکرد.