دیدار دادستان‌های کل ایران و ارمنستان در روسیه
دیدار دادستان‌های کل ایران و ارمنستان در روسیه

دادستان کل کشور طی سفر به روسیه با دادستان کل ارمنستان دیدار و در مورد راه‌های توسعه همکاری‌های قضایی ۲ کشور و تحرک بخشیدن به آن گفت‌وگو کرد. حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در جریان حضور خود در سن‌پترزبورگ روسیه برای شرکت در پانزدهمین اجلاس دادستان های کل کشورهای عضو شانگهای، در […]

دادستان کل کشور طی سفر به روسیه با دادستان کل ارمنستان دیدار و در مورد راه‌های توسعه همکاری‌های قضایی ۲ کشور و تحرک بخشیدن به آن گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در جریان حضور خود در سن‌پترزبورگ روسیه برای شرکت در پانزدهمین اجلاس دادستان های کل کشورهای عضو شانگهای، در روز سه شنبه با  ارتور داوتیان، دادستان کل ارمنستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد راه‌های توسعه همکاری قضایی و تحرک بخشیدن به آنها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. منتظری همچنین با اشاره به روابط خوب میان دو کشور همسایه، بر همکاری دادستانی‌های کل دو کشور به ویژه در رسیدگی به جرایم و استرداد محکومین تاکید و درخواست کرد که به وضعیت شهروندان محکوم ایرانی در ارمنستان و استرداد آنها رسیدگی شود.

دادستان کل ارمنستان ضمن استقبال از همکاری‌ها بین مراجع قضایی دو کشور، از همتای ایرانی خود دعوت کرد که در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس دادستان ارمنستان شرکت کند.

لازم به ذکر است که اجلاس دادستان‌های کل شانگهای که طی روزهای ۷ تا ۹ آذر ۱۳۹۶ در شهر سنت پترزبورگ برگزار خواهد شد، فرصتی است تا نمایندگان کشورهای شرکت کننده در مورد موضوعات مهمی همچون مقابله با جنایت‌هایی که با استفاده از فناوری‌های مدرن ارتباطی صورت می‌گیرد و راه‌های پیشگیری از آنها، به ویژه علیه کودکان و نوجوانان و نحوه هماهنگ سازی قوانین مربوطه به بحث و تبادل نظر بپردازند.