دیدار مهم مقامات آمریکا و کره شمالی در روزهای آتی
دیدار مهم مقامات آمریکا و کره شمالی در روزهای آتی

مقامات ارشد کره شمالی و آمریکا به احتمال بسیار زیاد طی روزهای آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، یک منبع دیپلماتیک امروز (سه‌شنبه) در سئول گفت که مقامات ارشد آمریکا و کره شمالی احتمالا طی روزهای آتی  به منظور گفتگو درباره دومین نشست ترامپ – کیم دیدار […]

مقامات ارشد کره شمالی و آمریکا به احتمال بسیار زیاد طی روزهای آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، یک منبع دیپلماتیک امروز (سه‌شنبه) در سئول گفت که مقامات ارشد آمریکا و کره شمالی احتمالا طی روزهای آتی  به منظور گفتگو درباره دومین نشست ترامپ – کیم دیدار خواهند کرد.

انتظار می‌رود در این دیدار مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با کیم یونگ چول، مشاور ارشد رهبر کره شمالی با یکدیگر گفتگو کنند.

یک منبع اطلاعاتی دراین باره گفت: باتوجه به تعهدات دیگر پامپئو، این موضوع صحت دارد که او برای مذاکرات ۱۷-۱۸ ژانویه حضور خواهد داشت.

پامپئو سفر خود به خاورمیانه را برای شرکت در یک تشییع جنازه خانوادگی کوتاه کرد و به آمریکا بازگشت.

از سوی دیگر سی ان ان نیز گزارش داده که ترامپ نامه ای را به رهبر کره شمالی ارسال کرده است. به گزارش این شبکه فرستاده ترامپ احتمالا این هفته به واشنگتن بازخواهد گشت.

دونالد ترامپ برگزاری دومین نشست با رهبر کره شمالی را در اواسط ماه فوریه در ویتنام را پیشنهاد داده است. این گزارش درحالی منتشر شده که شایعات درباره برگزاری دیدار بین این دو رهبر و ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح که پیش از این متوقف شده بود، دوباره قوت گرفته است. اولین دیدار بین این دو مقام در ماه ژوئن سال گذشته در سنگاپور برگزار شد.

گفته می‌شود که کره شمالی درحال بررسی این پیشنهاد است و تا کنون واکنشی رسمی به آن نداشته است.

استریت تایمز همچنین گزارش داده که ویتنام و تایلند در لیست نهایی میزبان‌های دومین نشست ترامپ-کیم دیده می‌شوند و هردوکشور مایل به میزبانی این نشست هستند. تایلند و ویتنام هر دو دارای رابطه دیپلماتیک با واشنگتن و پیونگ یانگ هستند و سابقه برگزاری مراسمی مانند اپک را داشته‌اند.